XIII
Peter Pettigrew
Als we de Grote Zaal in lopen voor het avondmaal, gaat James meteen naast Lily zitten, die hem een beetje geïrriteerd aankijkt.
Sirius grijnst en schudt zijn hoofd. ‘Lukt hem toch niet.’
Ik ga naast Remus, tegenover Sirius zitten en schep een paar willekeurige dingen op mijn bord waarna ik erin ga zitten prikken. Als faunaat neem ik de gedaante van een rat… Wat zegt dat nou over mij? Het idee dat ik als rat vast en zeker in Zwadderich zou zitten, kan me maar even opvrolijken. Want al snel denk ik terug aan de avond van mijn indeling in deze afdeling.
Remus is net ingedeeld in Griffoendor en Sirius en James wilden daar ook graag heen, dus ik hoop dat ik ook in Griffoendor wordt ingedeeld. Een beetje zenuwachtig sta ik in de rij voor de hoed, die blijkbaar gaat beslissen in welke afdeling ik kom. Als mijn naam, eindelijk, geroepen wordt, haal ik even diep adem en loop dan naar voren. Ik ga op het krukje zitten en de hoed zakt tot over mijn ogen als hij op mijn hoofd gezet wordt.
‘Hm… Peter Pippeling… Waar hoor jij thuis?’ Zacht hoor ik de hoed praten.
Griffoendor, Griffoendor. Ik denk zo hard mogelijk aan Griffoendor in de hoop dat dit zijn keuze zal beïnvloeden.
‘Griffoendor? Ik weet het niet… Ik dacht meer richting Zwadderich…’ Mompelt de hoed.
Ik schrik. Zwadderich? James zei dat Zwadderaars en Griffoendors elkaar haten. Nee, niet Zwadderich! Griffoendor!
‘Hm.. Dan wordt het…’ Vol spanning wacht ik af. Pas als ik de hoed ‘GRIFFOENDOR’ door de zaal hoor roepen, durf ik weer te ademen. Snel haal ik de hoed van mijn hoofd en loop naar de tafel van Griffoendor, waar ik naast Remus ga zitten.
‘Peter!’ Remus schudt me door elkaar. ‘Ga je nog wat eten? We moeten zo..’
‘Uh.. Ja.’ Ik word een beetje rood en neem snel een hap van mijn eten.
‘Je dacht zeker aan je vriendinnetje.’ Sirius kijkt me geamuseerd aan.
Ik schud snel mijn hoofd en eet mijn bord leeg. Als ik om me heen kijk zie ik dat er niet zoveel mensen meer in de Grote Zaal zitten.
‘Ik ga alvast.’ Zegt Remus en loopt dan de Grote Zaal uit.
Misschien hoor ik wel helemaal niet in Griffoendor… Eigenlijk hoorde ik in Zwadderich. Ik kijk even naar de tafel van Zwadderich waar ik Sneep zie zitten.
‘Kom je?’ Sirius staat op.
Ik sta op en loop richting de deur van de Grote Zaal. Sirius geeft James een klap tegen zijn hoofd als teken dat hij mee moet komen.
We lopen nog even naar de leerlingenkamer waar we James’ onzichtbaarheidsmantel en onze kaart halen. We hebben een kaart van heel Zweinstein waarop we precies kunnen zien, wie waar is.
Ik hoop maar dat ze ons vanavond niet missen bij Astronomie…
~
Hoi mensen,
sorry dat ik hem gister niet heb geactiveerd, maar een vriendin van mij kwam logeren en die was er al vanaf 12:00 h. Vandaag bleef die vriendin nog tot zo'n 18:00 h, dus kon ik nu pas activeren.
I hope you enjoyed it! <3
Xx. Leentje
Ps. Nox is vandaag thuisgekomen van vakantie, maar kheb haar nog niet kunnen spreken, dus nu zijn we allebei weer thuis =]
Reageer (7)
Moooi! <3
1 decennium geledenSnel verder!
Het is zo typisch Peter: James zegt dat Zwadderich slecht is, dus is Zwadderich slecht...
1 decennium geledenxxxx
Medelijden met Petaah Ö
1 decennium geledennicee!
1 decennium geledensnel verderrrrrrrrrrr<333
deze story
Snel snel snel snel snel snel verder
1 decennium geledenIk moet echt originelere comments schrijven :l