X
Chiara Standle:
Zodra iedereen binnen zit begint de les. Ik zit maar een beetje stom voor me uit te kijken, maar dat veranderd als ik zie dat er op het bord staat hoe je in Oude Runen kan schrijven dat je van iemand houdt. Ik noteer het zo snel mogelijk, waardoor Alice me droog aankijkt.
De rest van de les is zo saai dat ik er bijna van in slaap val. Tot ik plotseling door de leraar geroepen word. Ik kijk verbaasd en hij zegt dat ik naar voren moet komen. Fijn, ook dat nog. "Aangezien je bijna ligt te slapen neem ik aan dat je alles al weet over de Oude Runen?" zegt hij nonchalant. Ik aarzel, maar knik dan. Op zich weet ik best veel van Oude Runen.
"Oké, schrijf dan op het bord de vertaling van: Ik weet wel veel, maar toch mag ik niet slapen in deze les." Ik word rood, niet omdat ik het niet kan vertalen, maar omdat ik wel degelijk lag te slapen. Als ik mezelf weer een beetje in de hand heb, wat zo'n halve minuut duurt, knik ik en draai ik me naar het bord. Tijdens het draaien merk ik dat er nog best veel Zwadderaars in de les zitten, waaronder Severus Sneep, de stomste en irritantste Zwadderaar die er bestaat. Vandaar dat ik het zwaar eens ben met de pesterijen tegen hem van James en Sirius. Mijn verveelde uitdrukking verstrakt bij het zien van die kwal en zo snel ik kan schrijf ik de vertaling op het bord en loop ik terug naar mijn plek.
Daar steekt Alice haar duim op en grinnikt bij het zien van mijn gezicht. In ieder geval, dat denk ik, maar als mijn naam nog een keer geroepen wordt door de leraar draai ik me geïrriteerd om. "Wat nu weer, professor?" flap ik eruit, feller dan ik wil. "Nou, normaal gesproken zou ik punten aftrekken bij zo'n brutale toon, maar aangezien deze vertaling perfect is qua woorden én grammatica trek ik dat in en gééf ik punten: 20 punten voor Huffelpuf." zegt hij en begint te klappen. Binnen twee seconden klapt de hele klas mee, zelfs de Zwadderaars, zelfs Sneep.
Ik knik en bedank de leraar en loop dan weer terug naar mijn plek. Alice is helemaal door het dolle heen over dat ik zo goed ben. "Zelfs ik zou dat niet hebben kunnen opschrijven. Nou ja, in ieder geval niet zonder een hulpmiddel." eindigde ze haar hyperaanval. Ik grinnikte. Hiervoor was Alice altijd de beste in Oude Runen, daarom zit ik altijd naast haar. Nu is dat blijkbaar veranderd.
Als de bel gaat slaak ik een zucht. Eindelijk verlost van deze les. En eindelijk is deze lesdag voorbij. Snel sta ik op en rek me uit, waarop Tiffany moet grinniken. Ik kijk haar vragend aan en begin een beetje te wippen op de bal van mijn voet, waarop Tiffany nu echt begint te lachen.
"Wat?" vraag ik nieuwsgierig. "Je bent de hele lesdag eigenlijk al afwezig en nu doe je net alsof je de hele dag nog niet moe bent geweest.." Nu grinnik ik. "Tja, ik ben niet gemaakt voor lessen, daar word ik vanzelf moe van. En nu de lesdag voorbij is, nou ja.. ongeveer voorbij is, word ik weer vrolijk en hyper." zeg ik tegen haar. Nu richt ik me op de rest. "Komen jullie ook mee naar buiten? Het is heerlijk weer." De anderen stemmen toe, waarop ik richting de deur begin te lopen, waarop er achter me gegrinnikt wordt.
Ach, dat heb ik soms, stemmingswisselingen.
Dit betekent dus dat er pas weer hoofdstukjes komen als QueenOfLions terug is
en ik weet niet wanneer dat is
Tenzij ik wifi heb of eerder terug ben dan QueenOfLions...
Ik ben in ieder geval twee weekjes in Frankrijk
en daarna komen er sowieso weer hoofdstukken (:
Is het wachten wel waard, toch?
Reageer (10)
jee nog een quizlet-award helaas is dat de laatste die ik heb
1 decennium geledenwhoeoe, jullie zijn allebij naar frankenlandje!
1 decennium geledenmisschien komen jullie elkaar daar wel tegen^^
ghehe, ik zie het al helemaal voor me dat leentje aan elke meisje dat ze tegenkomt gaat vragen; 'ben jij nox?'
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.
1 decennium geledenjij: waar slaat deze reactie op?ik: nergens op.
jij: oh. ga weg.
ik: met alle liefde en plezier.
jij: DOE HET DAN, SUKKEL!
ik: niet voor jou.
jij: voor wie dan wel?
ik: Draco.
jij: *haalt Draco*
ik: *hart staat stil en valt dood neer op de grond.*
Have Fun! :'D
1 decennium geledenIk heb gelukkig alles kunnen inhalen <'3
Dit hoofdstuk was trouwens echt leuwk
Leuk hoofdstukje!'
1 decennium geledenEn een fijne vakantie! Volgens mij heb ik het al drie keer gezegd bij de drie verhalen die ik van jou volg, maar ach. ^^