Opdracht 2 - Struggle
De tweede opdracht is een vrij persoonlijk gedicht. Schrijf over iets waar jij je schuldig over voelt naar een bepaald persoon, of waar je spijt van hebt.
I Regret
I told you all I need is you
But slept well in his bed
I spent all of your money
On whiskey and cigarettes
I regret, I regret
Used your twelve red roses
To quench the hunger of the cat
Afterwards I filled the fishbowl
With the tears you shed
I regret, I regret
Got drunk at a party
You didn’t know I was at
Woke up sick, and blamed you
For the aching of my head
I regret, I regret
Said baby I’ll call you
While my battery was dead
Forgot about your birthday
And went to his instead
I regret, I regret
Took a post-it note, made up
A thank-you-for-the-times-we-had
Crossed it out, wrote “fuck you”
Then packed my bags and fled
I regret, I regret.
Reageer (5)
Wow, waarom zeg je dat je jaloers bent op mijn gedicht! Ik ben 100% verliefd op die van jou! Wat heb jij veel talent zeg! Ik ben echt heel erg onder de indruk! Dit is echt een supergedicht, het zou zo uit een soul-liedje kunnen komen!
1 decennium geledenIk vind dit gedicht zo heerlijk! Het heeft iets ruws, iets grauws. Niet veel mensen zullen het begrijpen, maar ik denk dat dit gedicht een soort van 'harde' realiteit heeft. Het is geen gedicht over rozengeur en manenschijn, en juist dat soort gedichten spreken mij aan. Het stukje van de kat en de vissenkom vond ik een soort 'verassingsaanval', wat toch wel iets toevoegd aan het gedicht.
1 decennium geledenCijfer: 9
De manier van schrijven en rijmen is erg fijn om te lezen. Van dat met die 12 rozen tot dat met die vissenkom snap ik eigenlijk niet of het er wel tussen past.. Ik vind het een andere wending geven en het iets storends hebben, maar dat zal aan mij liggen..
1 decennium geledencijfer: 7.9
Alleen kom ik nu in de twijfel na die reactie van je of het wel geheel binnen de opdracht valt.. het moest toch over jezelf gaan? Achja, vraag straks wel na aan xBelieve.
Haha, het gedicht is eigenlijk nogal sarcastisch. Ik heb ook meer een verhaaltje geschreven, niet over mezelf haha. Met dat stukje bedoelde ik dat ik de jongen de ik-persoon 12 rozen gaf, die voerde ze aan de kat, en met de tranen die hij daarom huilde vulde ze de vissenkom. x')
1 decennium geledenAllereerst vind ik het mooi hoe je het zinnetje 'I regret, I regret' herhaald. Sommige gebruiken de herhaling verkeerd, maar jij zet het op de goede punten weg. Ook de manier van rijmen is goed en past goed in het gedicht. Ik snap alleen het stukje met the hunger of the cat en the fishbowl niet, maar dat ligt aan mij. Goed gedaan.
1 decennium geledenCijfer: 8,2