Dit verhaal gaat over Kadi die naar Italië op vakantie gaat. Ze zit er tegen op. Todat ze Loulou leert kennen en dan..

Lief dagboek,
morgen ga ik op vakantie. Ja hartstikke leuk. Nee dus.
Want ik ga alleen maar wandelen! Iedereen uit mijn klas gaat lekker zwemmen in een mega zwembad enzo.
Maar bij ons is het zwembad LEEG! Zó stom!
Dus wordt het alleen wandelen. Ja dat is nou het ongeluk van mij.
Ik Kadi Moustache.

Kadi stopt snel haar dagboek weg in een van haar bureau laadjes want ze hoort haar broertje Ryan van zes naar haar kamer stampen. Terwijl Ryan binnen stormt roept hij: ' Kadi! WAlaar is mijn Stars Wars actie pop?!' Ja, Ryan is een echte obsessed van Stars Wars. ' Nee hé' mompeld Kadi. 'Hoe kan ik dat weten?' zegt ze kattig. Waarop Ryan antwoordt ' Nou jij pakt vaak iets van me af'. Kadi rolt met haar ogen en denkt daar gaan we weer. Op dat moment roept Kadi's moeder: ' Kadi, kijk je nog even je tas voor vakantie na?'. Kadi roept zonder na te denken: ' Ja is goed'.
Op dat moment is ze wel blij dat ze een 'klusje' voor haar moeder moet doen zo is ze teminste van Ryan af.
'Ben je al bezig?' vroeg haar moeder voor de zekerheid. 'Jahaaa' zegt Kadi kribbig.
Toen Kadi alles had volgens haar liep ze naar beneden en pakte een groot glas cola uit de zowat lege koelkast.
Hoewel het al laat was en Kadi door de cola niet in slaap zou kunnen vallen volgens haar ouders, dronk ze het op.
Kadi liep naar haar ouders gaf ze een kus en liep weer naar boven om haar te douchen.
Ze voelde de harde, warme waterstralen over haar lijf en dacht: ' morgen zit ik het vliegtuig naar Italië, misschien wel het leukste van heel de vakantie. Maar dat altijd liever dan daar altijd blijven en je vrienden niet meer zien. Kadi zuchtte.
Kadi draaide zich. Voor de tiende keer om en slaakte een zucht. Waarom is in slaap komen soms zo moeilijk?' vroeg ze zich af. Ze las haar dagboek in en deed het later weer dicht. Dat sloeg nergens op zei ze tegen zichzelf. Maar ze deed het uit verveling. En dacht dit dagboek moet ook mee. Kadi was nog steeds klaarwakker dus pakte ze een stapeltje kaarten en een pen. Kadi praatte weer in zichzelf: ' deze is voor Eline, deze voor Laila, deze voor Amber en deze voor June. Op elke kaart schreef ze een persoonlijke tekst en viel in slaap..
' Kadi Kadiiiii?' fluisterd Kadi's moeder. ' Hm, wa? Ik wil slapen' zegt Kadi slaperig. ' Kom opstaan we gaan zo'. En haar moeder liep weg. Toen Kadi zich uit eindelijk zich had aan gekleed had gegeten liep ze naar de badkamer, en wasde haar gezicht en keek daarna in de spiegel en schrok van zichzelf. 'Oh nee' zei ze tegen zichzelf.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen