Foto bij 005

Die stem herkende ik. Ik draaide me om en keek in twee bekende groene ogen.

“Deborah!?” zei ik verbaasd. “JA! Super leuk dat jij hier ook bent, kunnen we dit samen doen!” ze was helemaal hyper. Deborah was een vriendin waarmee ik een paar jaar bij in de klas had gezeten. Super blij maar altijd gezellig en lief. Ze heeft blond stijl haar met groene ogen. Samen liepen we giechelend en al pratend de coupé in. Net toen we even zaten, kwamen twee roodharige jongens de coupé binnen. Het was overduidelijk een tweeling. “Kunnen we hierbij zitten?” vroeg de rechter. “Tuurlijk” zei ik en we maakten plaats. “Ik ben Fred en dat is George.” Zei de linker. O, god hoe ga ik dat uit elkaar halen dacht ik bij mezelf.

“Volgens mij zijn jullie hier nieuw, kan me niet herinneren dat wij jullie eerder hebben gezien.” Zei George die naast mij zat. “Klopt, kunnen jullie ons niet beetje mentaal voorbereiden?” vroeg Deborah. “Waar bestaat je toverstok uit?” vroeg Fred die naast Deborah zat. “Wat heeft dat er nu mee te maken?” en Deborah keek vreemd naar Fred. “Nou.” zegt George, “Aan een toverstok kan je best snel inschatten welke afdeling je bij wordt ingedeeld.” “Die ene vent..” begon Deborah. “Olianders” verbeterde Fred haar. “Die zei dat ik een normale stok heb, iets over een houtsoort enzo” maakte Deborah af. George lachte hard. “Dat zegt heel veel over je karakter, maar zo te horen kom je dan bij Huffelpuf.” Zei Fred bedroefd. “Is dat erg?” vroeg ik verbaasd. “Nee, maar wij zitten in Griffoendor. Het is gezelliger als jullie ook bij Griffoendor komen.” Zei George. “Welke associatie had jou toverstok?” vroeg Fred nu aan mij. “Olianders zei tegen mij dat ik dezelfde stok heb als Perkamentus.” En ik keek de tweeling aan die opvallend stil was. “Ravenklauw” zeiden ze in koor.

“Wie is Perkamentus?” vroeg Deborah. “Waar staan al die afdelingen voor?” vroeg ik. “Perkamentus is het schoolhoofd en een zeer slimme man onder de tovenaars.” Zei George. “De afdelingen zijn heel simpel.” Zei Fred “Griffoendor” zei George “Moed” zei Fred om George af te maken. “Zwadderich….” “….Klootzakken” maakten ze elkaar weer af. “Ravenklauw…” “… slim” “Huffelpuf..” ”… gelijkheid.”

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen