Opdracht 2 - Delinquent
You act cold as rain, and change as fast as the weather.
You can stay silent for ages,
but anyone who knows you better, will say:
'She is the sun on the rainiest day.'
I wish i could have given you everything what you deserved to get,
from everyone i know, you’re the one I first met.
You made a castle around you, with walls up to the sky.
And some never get through them, no matter how many times they try, and try.
But behind these frozen walls the sun is always shining bright.
All the people who love you, are safe and warm inside.
And when we grow older I’ll never forget,
the way we were and the beautiful times we had.
Keep on shining, brighter and brighter.
Keep on flying higher and higher.
And don’t look back when i’m still standing on the ground.
I’m looking up to you, full of proud.
I wish i could have given you everything what you deserved to get,
because you where reason, that our eye’s first met.
Reageer (3)
Ik vind dit een erg mooi gedicht. Je hebt een mooie beeldspraak, wat vrij veel mensen zullen begrijpen. Ik denk dat heel veel mensen zich hier wel in kunnen vinden. Er zijn inderdaad een paar kleine spelfouten. Wat mij vooral opviel was 'full of proud', wat had moeten zijn 'full of pride'. Die kleine spellingsfoutjes maken niet heel veel uit, maar probeer er wel op te letten!
1 decennium geledenCijfer: 8
Ik vind dit een erg goed gedicht. De manier van het schrijven laat me met je meevoelen en daardoor word het duidelijker wat je ermee bedoeld. Ook het rijmen van sommige zinnen is erg mooi zo tussendoor en je engels is op de puntjes die xBelieve al zei, goed.
1 decennium geledencijfer: 8,5
Dit is een prachtig gedicht en ik herken er in wat ik zelf ook heb meegemaakt. Er zijn hier en daar wel wat kleine spellingsfoutjes zoals niet I maar i, of 'where' in plaats van 'were'. Maar daar lees je zo over heen, want je maakt het elke keer weer goed met de volgende prachtige zin. Al vind ik wel dat je de strofes wat meer had kunnen verdelen. De ene is heel lang en de andere bestaat maar uit twee zinnen. De betekenis van dit gedicht gaat heel diep en ik vind het echt heel goed.
1 decennium geledenCijfer: 9