Ik droomde alweer. Ik zag Jake alweer vliegen en probeerde achter hem aan te gaan. En opeens was ik aan het vliegen, alsof ik het altijd had gedaan. Jake was naar mij aan het lachen, en ik zag dat hij weer een vissenstaart had. Ik voelde mijn benen nog steeds niet, dus ik keek omlaag… en werd niet wakker. Ik zag wat ik voelde. Ik had ook een vissenstaart!
Ok, dacht ik bij mezelf. Ik ben dus officieel gek geworden. Wat kon er nu nog gebeuren? Op dat moment vloog Jake omhoog. Ik zette de achtervolging in. Ik was bijna naast hem toen de wekker ging.
Ik wist dat ik wakker was, maar ik kon mijn ogen niet open krijgen. Ik wou opstaan, en voelde een paar armen om me heen.
‘Goeiemorgen en van harte gefeliciteerd!’ riep Jake.
‘Jake!’ riep ik blij uit. ‘Hoe ben je binnen gekomen? Hebben mijn ouders je binnen gelaten?’
‘Nee, ik ben door het raam gekomen,’ zei hij. Opslag sloeg mijn blijheid om in paniek.
‘WAT?!’ riep ik verschrikt uit. ‘Ik wil niet meer dat je dat doet! Dadelijk val je nog en dan… en dan…’ Ik wou er niet aan denken!
‘Kalm,’ zei hij. ’Ik doe het heel vaak en er is me nog nooit iets overkomen.’ Ik was niet gerustgesteld, en Jake zag het. ‘Je zult snel zien wat ik daarmee bedoel, maar ik moet nu gaan, voor het geval je ouders binnen komen met ontbijt op bed.’ En zo snel als hij tevoorschijn was gekomen, zo snel was hij weer weg. Ik bleef een tijdje beduusd liggen. En toen voelde ik het voor het eerst. Een prikkend gevoel, op mijn benen en in mijn rug. Ik dacht dat het zo over zou gaan, en stond op om me klaar te maken.
Nadat ik me had gedoucht, ging ik kleren uitzoeken. Ik wist niet wat ik aan moest doen, dus ik ging alvast naar beneden om te ontbijten. Op tafel lag een heel ontbijt uitgestald, en daarnaast een pakje met een briefje erop geplakt.


Beste Lilanna
Sorry dat je vader en ik er niet zijn. We moesten allebei vroeg op het werk zijn. Ik heb wel alvast je ontbijt en cadeau klaargezet. En ik weet dat je feestjes niet leuk vindt, maar ik heb toch al je vrienden uitgenodigd om na school een stuk cake te komen eten.
Veel plezier vandaag!
Liefs
Je moeder

O nee, dacht ik. Een feestje. Ik vond het lief dat ze het allemaal georganiseerd had, maar ik had er echt geen zin in. ik zou later een goede smoes moeten bedenken.
Ik at mijn ontbijt, en dacht toen aan het cadeau dat naast me lag. Ik pakte hem op en maakte hem open. Erin lag een blauwe jurk met een en blauwe schoentjes met kleine hakjes. Ik ging naar boven om hem an te trekken, en ik pakte ook de ring die Jake me had gegeven, en even later was ik klaar voor school.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen