Foto bij III

Alice Potter

‘Dit jaar komt het goed,’ zegt James en knijpt even in mijn hand, voordat we de trein instappen.
Zwijgend loop ik achter hem aan, op zoek naar een lege coupé, denk ik. ‘Hier, deze is nog leeg,’zeg ik als ik een lege coupé zie.
Maar James schudt zijn hoofd en loopt door. ‘We zijn niet op zoek naar een lege coupé.’
Met grote ogen blijf ik stilstaan, geen lege coupé? James merkt dat ik hem niet meer volg en kijkt vragend achterom. Hij kijkt me even aan en zucht dan. ‘Je kent Sirius, Remus en Peter toch wel?’
Ik knik en kom langzaam weer in beweging. Sirius, James en Peter zijn zijn beste vrienden en in de zomervakantie komen ze meestal een paar weken langs. Sirius heeft zelfs nog een tijdje bij ons gewoond en ik ben het meest nerveus om met hem in één coupé te zitten. Niet omdat hij eng is, in tegendeel, hij is juist hartstikke knap en dat is juist het probleem... Als James de deur van een coupé openschuift, ben ik dan ook blij als Sirius nergens te zien is. Ik blijf in de deuropening staan terwijl de jongens elkaar begroeten.
‘Alice komt bij ons zitten,’ zegt James en legt zijn koffer op het bagagerek. Remus knikt en glimlacht even vriendelijk naar me waarna hij mijn zware koffer aanpakt en op het rek legt. Peter heeft echter alleen maar oog voor James. Omdat iedereen nog staat, is het erg druk in de coupé en als de deur weer opgenschuift, draait iedereen zich om.
‘Sluipvoet.’ James grijnst naar zijn beste vriend.
Sirius grijnst en begroet zijn vrienden, ik ga naast het raam op het bankje zitten en wacht tot iedereen gaat zitten. Als dat is gebeurd zit Remus naast mij, James tegenover me en Sirius en Peter daarnaast. Sirius kijkt even verbaasd naar mij.
‘Alice zal dit jaar wat vaker met ons optrekken,’ zegt James en hij kijkt Sirius aan met een blik die zegt dat hij het later nog wel uit zal leggen.

Tijdens de treinreis bemoei ik me niet met het gesprek en gelukkig probeert James me er ook niet bij te betrekken. Ik kijk uit het raam naar het voorbijschietende landschap, maar kan het toch niet laten en kijk even naar Sirius. Helaas ziet hij al snel dat ik kijk en knipoogt even naar me, waardoor ik blozend wegkijk. Dit gaat nog een probleem worden…

---


Ik zou het echt heel erg gaaf vinden als ik nu al in de top-vijf zou kunnen komen(A)

Reageer (26)

  • Gisborne

    Siriii!!! <333333
    Maar Lupiii is ook cool! :Y)
    Snelverder! <333333333

    1 decennium geleden
  • Karube

    Aaah Sirius n_n
    Oh God... Dat gaat inderdaad een probleem worden :']

    1 decennium geleden
  • NoDeatheater

    Awesome!

    1 decennium geleden
  • iluvquizlet

    Helaas ziet hij al snel dat ik kijk en knipoogt even naar me, waardoor ik blozend wegkijk. Dit gaat nog een probleem worden…

    haha dat had zou ik ook gezegt hebben: dit gaat een probleem worden!! ahaha(H)(flower)

    1 decennium geleden
  • Allysae

    snel verder
    ik ga je echt een kudo geven

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen