8
Wanneer we binnen zijn. Zeg ik de rest even gedag en loop met Naggie en Nora het kasteel te verkennen. Druk pratend tegen Nora heb ik niet in de gaten dat ik tegen een jongen opknal, beide vallen we op de grond. Meteen begin ik kei hard te lachen, ook de jongen begint te lachen. ‘Sorry’ hik ik nog. ‘Geeft niet’ zegt de jongen vriendelijk, het is een griffoendor, heeft zwart haar en een ronde bril. Hij steekt z’n hand uit: ‘Harry Potter’ zegt hij met een vriendelijke glimlach, ik mocht de jongen nu al. ‘Ashley Call’ glimlach ik terug. ‘Euhm.. wij gaan weer verder, daag ‘ zeg ik wanneer Naggie me aan mijn arm weer meesleurt, ‘Okee ehh,, doei’ .
Om de hoek begin ik weer te lachen, ‘Okee dat was weer eens een mooie actie’ Ook Nora lacht mee. ‘Kom we gaan avondeten’ Weer verrast door de lange tafel vol met het lekkere eten begin ik aan te vallen. ‘Wow heb je honger? ‘merkt Nora op ik knik ‘ik heb zo honger als een wolf’ en grinnik bij het idee. Ook Leah, Jacob en Paul komen er nu bij zitten. Embry, Seth, Jared en Quil schuiven aan de Griffoendor tafel, iets verderop zag ik Harry zitten bij een paar andere vrienden, de roodharige familie viel wel erg op. Hij keek ook mijn kant op en zwaaide , ik zwaaide terug. Een paar Zwadderaars keken me raar aan, doe ik iets verkeerds? Ik negeer het en eet verder. Na het eten lopen we naar de leerlingenkamer we gaan op de bank zitten. Op de andere bank zitten de 5e jaars, de jongen waar ik vanmiddag naar keek stak een sigaret op. ‘Je mag hier niet roken binnen’ Roept een andere Zwadderaar. Hij lacht ‘Waar staat dat dan?’ antwoord hij spottend. Ik grinnik, hij kijkt me aan en knipoogt ik bloos en ben blij dat het niet zo licht meer is. ‘Rook je ook?’ ik knik van nee. ‘oke, ik ben Roy’Hij steekt zijn hand uit. “Ashley’ glimlach ik niet in de gaten dat Paul jaloers keek.
Er zijn nog geen reacties.