2. ~
Als ik bij Pleun ben, voel ik me niet echt op m'n gemak.
Pleun's ouders zijn tenslotte, vreemde ouders, hoe zou ik het zeggen.. Ze behandelen Pleun als afval, ze is waarschijnlijk niks waard voor hun, haar ouders zijn ook Alcohol/drugs verslaafd. Gelukkig is het minder geworden, maar ze zijn nog steeds agressief. Als we binnen komen zit de moeder van Pleun op de bank, met een jointje. Haar vader zal wel weer eens weg zijn. Hoi mevrouw Schipper, zeg ik beleefd. Ik erger me soms zo, aan hoe ik doe. Haii, mompelt ze terug. Pleun en ik lopen naar boven, naar de kamer van Pleun. nouja, als je het een kamer kan noemen. Door de scherven van bier flesjes, en opgerookte sigareten lopen we naar haar kamer. Het ruikt hier ook alijd zo muf. In haar kamer aangekomen, zie ik wat liggen. Ik loop er naar toe, en ontdek dat het een dagboek is. Pleun, sinds wanneer schrijf je? Pleun schrikt, en trekt het dagboek uit m'n handen. oh, gewoon wel eens, niks bijzonders.
Pleun, je weet toch dat je me alles kan vertellen, zeg ik haar lief. Ja, ja, dat weet ik, zegt Pleun ongeinteresseerd. vreemd denk ik bij mezelf. Zou er iets met Pleun zijn?
Om half zes fiets ik weer naar huis. Even later aangekomen, zie ik mijn moeder al boos staan. Catharina, waar was je nou? ik heb uren op je zitten wachten. Oh mam, kom op, ik was gewoon even bij Pleun, je weet toch. Wat? Bij dat stink wijf? Ga naar binnen, NU! schreeuwt mijn moeder. Ik kijk haar verbaasd aan. Mam, doe is normaal! Pleun is geen stink wijf, en kan zij er wat aan doen dat ze zulke ouders heeft.
Dat had ik dus beter niet kunnen zeggen! Even later, als mijn moeder afgekoelt is, zit ik opgesloten in de kelder. Aiii, tis koud hier.
Is dat normaal om je kind zo te behandelen. Het ging zo:
Ik had een grote discussie over Pleun. Mijn ouders vooral mijn moeder vind haar een stinkwijf, ik vind dat totaal niet zo, het is mijn beste vriendin! mn vader pakte me beet, en kneep me, en zei dat ik normaal tegen mama moest gaan praten. HELLOOO! ik zeg alleen maar mijn mening.. ik kreeg nog wat schoppen, en toen zeiden ze, dat ik in de kelder moest gaan 'nadenken' pff, wat een onzin!
Als het zo doorgaat, weet ik wel iets om dit op te gaan lossen.
Er zijn nog geen reacties.