Mijn zonde
da verhaaltje kwam zo in mij op tijdens geschiedenis De leerkracht was bezig met zo die feodale dinges enze was bezig over die geestelijke (ge begrijpt het wel in de uitkomst)en opeens kwam da zo in mij op .. ik hoop dat je het een beetje leuk zal vinden ofzo..
Mijn naam is Eliza, zuster Eliza. Ik ben 18 jaar oud. Ik heb al mijn hele leven in een klooster geleefd dus was het mijn lot om non te worden.
---
"Zuster Eliza, wilt u deze meisjes naar de badkamer begeleiden?"
"Jazeker, zuster Suzy."
Een groep meisjes, in witte badkleedjes volgen me op hun blote voeten. Sommigen zullen een non worden, sommigen zijn van de adel en komen gewoon voor de educatie. Ik laat ze achter bij de zuster die zich met de badkamers bezighoud.
"Zuster Eliza! We zien je haar"
Ik stop vlig de sprietjes weer onder mijn kap (of je het ook noemt) en loop verder. ik heb ros haar, mooi en glanzend. maar dat mag ik niet tonen. Ik loop naar de chapel voor de octendmis. ik sla een kruis en gaat naast de andere nonnen zitten.
De badkamernon komt met de (nu propere) meisjes af.
De mis begint.`
Na de mis.
Een knecht komt naar me toe.
"Goeiendag zuster Eliza. Ik heb hier iemand die graag hier zou werken als stalknecht"
achter hem staat een jongen man. hij heeft halflang blond-bruin haar en donkere ogen.Hij glimlacht beleefd naar me.
"Hoe noem je?"
"Thomas."
"ik ben zuster Eliza. Ik zal je naar onze grote zuster brengen, zij zal beslissen of je hier mag werken of niet.."
Ik breng hem naar haar kamer. ik klop aan de deur
"Kom binnen."zegt de Grote zuster
"Het spijt me dat ik u stoor, maar hier is een jongeman die vraagt of hij hier mag werken."zeg iken knielt.
"Laat hem maar binnen."
"Je mag binnen komen, Let erop om beleefd te blijven. en altijd u zeggen! en niets zeggen als ze je de toestemming niet geeft!"fluister ik hem toe; hij knikt en gaat naar binnen. ik ga dan naar mijn eigen kamer. Die Thomas gaf me een raar gevoel..
ok ik heb dus niks ofzo tegen Katholiek als jullie dat denken ofzo, want ik denk toch dat jullie al een beetje raden wat er zo ongeveer gaat gebeuren (en als je het weet niks zeggen ) maar ik heb dus niks tegen hen. het is gewoon, da kwam me zo in me op. (tijdens geschiedenis :p) dus ja...
Reageer (4)
^^
1 decennium geledenik weet wat er gaat gebeuren
1 decennium geledenis nu heel fier dus eh
nicky<33(H)
wel leuk maar wrmn nu in ne kloostr??
1 decennium geledenverder
kweet wt er gaat gebeure:X denk k toch(A)
1 decennium geledensupér!!
snel verder he!!
xx