W21
Flora bracht Laetitia naar Faragonda. Onderweg kwamen ze Roxy tegen.
“Laetitia, waar was je? We waren ongerust.”
“Ga maar naar je kamer, Roxy”, zei Flora. “We gaan even naar Faragonda, daarna komt Laetitia terug naar jullie.”
“Wat is er gebeurt?”, schrok Roxy.
“De Trix zijn op Alfea”, zei Flora. “Je waarschuwt best iedereen die je tegenkomt uit de buurt van de verboden bibliotheek te blijven. De anderen zijn er heen.”
“Oké”, zei Roxy geschrokken. “Tot straks, Laetitia.”
“Zo, onze feetjes, wat doen jullie hier?”, slijmde Icy.
“We kwamen wat boeken opzoeken”, zei Bloom vriendelijk. “Vergeet niet dat dit onze school is, wij kunnen hier overal komen.”
“Ja ja, maar ons laat je beter met rust”, gromde Stormy.
“Mag ik jullie er op wijzen dat jullie hier niet mogen komen zonder toestemming van een leraar? Onze andere bibliotheek staat wel ter ieders beschikking”, zei Musa kalm.
“En jullie mogen hier natuurlijk wel komen”, zei Darcy kwaad.
“Excuseer, ik moet me even verbeteren. Je mag hier komen zonder toestemming als je leerkracht bent of een speciale cursus volgt zoals wij.”
“Laat ons met rust, domme feeën”, riep Stormy kwaad, en viel de Winx aan. Die transformeerden onmiddellijk en vochten terug.
“Wat is hier aan de hand”, donderde Faragonda kwaad, en zette een magisch schild tussen beide partijen. “Winx, in een bibliotheek wordt niet gevochten. Ga onmiddellijk naar jullie kamer.” De Trix grijnsden, terwijl de Winx deden wat Faragonda zei. “En dat geldt ook voor jullie. In een bibliotheek wordt niet gevochten. Jullie hebben trouwens mijn persoonlijke toestemming nodig om hier te komen. Kom onmiddellijk mee naar mijn kantoor.”
“En dat andere feetje dan dat hier daarstraks was?”
“Ze is betrapt door Griselda en zal eveneens haar straf niet ontlopen”, zei Faragonda kwaad. “Meekomen.”
MEDEDELING:
Ik vertrek vrijdag op reis, voor twee weken. Ik neem mijn laptop mee, maar heb daar waarschijnlijk geen internet. Ik heb deze week ook amper tijd. Ik zal proberen zo veel mogelijk te posten, maar ik beloof niks.
Reageer (2)
Laetitia was daar ook? stout hoor van haar, wat moest ze daar in hemelsnaam?
1 decennium geledenSpannend, abbo erbij. Snel verder
1 decennium geleden