De Opdracht:
Schrijf een gedicht over jouw favoriete dier, plant/bloem

When the night has been too lonely,
And the road has been too long,
And you think that love is only,
For the lucky and the strong.

Just remember in the winter,
Far beneath the bitter snow,
Lies the seed,
That with the sun's love,
In de spring,
Becomes a beautiful rose.


Dit gedicht is niet goedgekeurd om bepaalde redenen. Het nieuwe gedicht komt hier onder te staan.



A shadow fell on the setting sun, and she stood alone in the darkness
the more she closed it up, the more complicated her feelings grew.
Like she was broken, her scattering sadness.
She has the feeling that her leaves can’t grow further anymore, she needs sun just like I need your warmth. She can't even count the number of nights, tomorrow wouldn't come if the shadow doesn’t leave the setting sun.

Reageer (3)

  • Exile

    Het gedicht is mooi en je engels is erg goed, ik moest alleen wel een aantal keer het overlezen om erachter te komen dat het inderdaad over een bloem ging.
    cijfer: 8,2

    1 decennium geleden
  • Cloelia

    Je engels is echt goed, en je maakt mooi gebruik van metaforen. Ook de ongebruikelijke opbouw doet je gedicht mooi uitkomen. Toch had je de opdracht er misschien iets beter in kunnen verwerken, als ik niet wist dat dit over een plant of bloem moest gaan, had het wel een paar keer lezen gekost voor ik het eruit kon halen.
    Cijfer: 8

    1 decennium geleden
  • Ignorances

    Ikvind het héél knap dat je je gevoelens zo open en bloot in dit gedicht hebt verwoord. Jammer dat je het vorige, zeer mooie gedicht niet zelf hebt geschreven.

    Ik vind dat je Engels in dit gedicht mooi verwoord is en je vergelijkt jouw behoeften en dat van een bloem goed met elkaar. Knap gedaan.
    Cijfer: 8

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen