Opdracht 1 - Betrayal
De opdracht:
Maak een gedicht over jouw favoriete dier, plant/bloem.
Maak een gedicht over jouw favoriete dier, plant/bloem.
Kleine, oranje vogel, hoog op een zilveren boom
Je witte vuilnis verbaast het alleen zijn
Het opdringen doet geen misdaad noch rechtvaardigheid
Maar zonder dat, zou je nooit hebben gevlogen
Degenen die op je fronsen, noemen ze vooroordelen
Omwille van hen, zal je ooit vrij zijn?
Kleine, oranje vogel, zeg je vaarwel niet
Die heldere veren voelen zwaar in je gedachte
Jouw kennis lijkt gebonden aan deze treurige tak
Maar eenvoudige liederen van jouw soort verscheuren je wijsheid
Merk op dat het niet is hoe je moet worden
Kleine, oranje vogel, het is wat je moet worden
Reageer (6)
Ik vind het een heel mooi gedicht, er zit echt een diepere betekenis achter. Ook je manier van schrijven is heel mooi, hoewel je wel op moet passen dat je geen echte grammaticale fouten begaat door deze mooie klassieke schrijfstijl.
1 decennium geledenHet enige minpuntje vind ik dat de opdracht misschien iets duidelijker naar voren had mogen komen.
Cijfer: 8,5
@ Struggle
1 decennium geledenIk zeg toch, als wij het niet begrijpen is het niet haar probleem. Alsj e dit gedicht zou begrijpen zou het prachtig zijn, dat weet ik ook.
Die beoordeling is echt scheef. De vaagste gedichten zijn meestal juist het mooist, vind ik sorry dat ik me ermee bemoei, maar deze verdient beter.
1 decennium geleden@Sleutelbloem als je niet weet over welk dier het gaat, lees je gewoon niet goed. Ik heb het er toch echt in gezet. En je kan het gedicht niet mooi vinden, oké jouw mening. Maar om het meteen zo hard neer te zetten, komt niet zo leuk over.
1 decennium geledenEn als je het niet snapt, kan je toch om uitleg vragen.
En de de laatste 2 zinnen zijn het belangrijkst. Daar gaat het over.
Waarschijnlijk zal dit gedicht persoonlijk zeer veel voor jou kunnen betekenen en dat het voor jouw daarom wel een speciale betekenis heeft; dat je je eigen gevoelens hierin wegzet.
1 decennium geleden________________________________________________________________________
Ik snap dit gedicht niet echt, maar het is wel zo dat jij daar niets aan kunt doen. Dit is jouw manier van schrijven en als wij dat niet begrijpen is dat niet jouw probleem. Als ik zo naar het gedicht kijk kan ik wel zien dat je er je best op hebt gedaan en eigenlijk vind ik de klassieke manier van schrijven wel iets hebben, ook al is het vrij moeilijk te begrijpen.
Cijfer: 7.0