en weer een, voor degene die hem ooit gaat lezen....

6 dagen later

We staan met zijn allen op het schoolplein, met de halfslapende ouders erachter te wachten tot we de bus in kunnen. Ik hang tegen Mark aan en hij tegen mij, waardoor we bijna omvallen, en ook van de slaap! Na een kwartiertje roept Dahvie om dat we onze koffers in het ruim moeten gooien (niet letterlijk!) en dat we de bus in kunnen. Nadat Mark en ik onze koffers in het ruim hebben gegooid, lopen we naar onze ouders en knuffelen we ze beide nog 1 keer waarna we de bus inlopen. Ik ga naast Mylene zitten en Mark samen met zijn beste vriend Jason gaan achter ons zitten. Ik pak een felsje drinken uit mijn tas. Ik leg mn tas op de plank voor me en voel dat er in mijn nek wordt geblazen waarna ik me omdraai en recht in het gezicht van een lachende Jason kijk. Ik draai mijn gezicht terug naar mijn flesje en neem een klein slokje drinken, waarna ik me sneaky omdraai naar Jason toe. Mylene heeft door wat ik wil doen en roept zijn naam. Hij kijkt om en ik spuit wat van mijn drinken in zijn gezicht, waarna ik in de lach schiet. Het gezicht dat hij erbij trekt helpt ook niet echt en we liggen alle vier dubbel. Als we een stem door de speakers horen weten we dat we onze riemen om moeten doen, en dat we vertrekken. We zwaaien nog even en gaan daarna weer grijnzend goed zitten. Na twee uur van geklier en gelach stoppen we, net over de grens in BelgiË omdat de chauffeur even moet rusten. We hadden afgesproken dat we na elke pauze van plek wisselen, en dus gooi ik mn tas achter de stoel van Jason, en staan Jason en ik op om te ruilen van plek, zodat ik naast Mark zit, en Jason naast Mylene. Mark zet zijn stoel naar achteren en ik doe hetzelfde, waarna ik tegen hem aan kruip en we in slaap vallen.
Na een zacht ge’awwh open ik mijn ogen en knijp ze tot spleetjes tegen de felle zonnestralen. Mark ligt nog te slapen, en ik begin te grijzen. Ik knipoog naar Mylene en Jason en ik druk mijn lippen op die van Mark en begin wat te draaien en sleutelen met mijn tong en tanden in zijn mond. Als ik klaar ben, zie ik Jason en Mylene met ogen als schoteltjes kijken, maar die beginnen te grijnzen als ze de barbells van Mark zijn snakebite tussen mijn tanden geklemd zien zitten. Ik haal mn kaken van elkaar en laat de barbells in mn handen vallen, waarna ik me weer voorover buig en heel zachtjes de piercings uit Mark zn lip trek. Ik pak een zakje uit mn tas, waar ik 2 felroze piercings uit haal, die ik zo zacht mogelijk bij hem indoe. Opeens voel ik een hand onder me bewegen, en ik schiet als een gek op mn eigen stoel, waar ik Marks snakebite zelf indoe. Dit keer wordt Mark wel helemaal wakker en hij kijkt me verbaasd aan, vanwege het feit dat ik een snakebite heb. Hij weet dat ik er ook 1 heb, want we lietem hem tegelijk zetten, maar ik doe hem alleen nooit in. Mylene en Jason draaien zich om en staan op het punt iets te vragen, als ze ons zien. Eerst kijken ze elkaar verbaasd aan, en daarna schieten ze in de lach. Ik pak mn fotocamera, en vraag aan Jason of hij een foto van Mark en mij wil maken, en dat doet hij. Ik pak de camera weer terug en laat de foto aan Mark zien, waar zijn roze snakebite duidelijk op is te zien……

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen