10. Let me introduce... the darkside.
Severus,
Ik weet dat we elkaar te weinig zien.
En ik zou je het liefst altijd naast me hebben lopen.
Dicht bij zoals bij elke toverdrankenles.
Maar het lot besloot anders.
Toch wil ik dat je weet.
Dat ik je al het geluk van de wereld gun.
En ik hoop dat we altijd vrienden kunnen blijven.
Liefs,
Lilly
Natuurlijk, alleen Lilly kon geluk weggeven, een prachtig cadeau. Maar veel tijd om het te bewonderen had Severus verder niet, want niet veel later kwam Lucius binnen gelopen. Het feit dat hij alleen was maakten Severus nerveus. ‘Goedemorgen, Severus,’ begroeten Lucius hem. Severus knikte en groeten hem terug. Lucius liep naar de boom en pakte zijn zilver ingepakte pakketjes onder de boom vandaan. Het waren er veel en ze waren groot zo te zien. Severus zorgt koortsachtig naar iets wat hij tegen de 7e jaars kon zeggen. ‘Ik heb gehoord dat je dit jaar ook op school blijft met kerst?’ vroeg Lucius die Severus z’n gezicht goed in de gaten hield. Deze knikte enkel. ‘Kennelijk ben ik een van weinige die Zweinstein verkiest boven het thuisfront,’ merkte Severus kalm op. Op Lucius’s gezicht verscheen een lichte glimlach. ‘Ieder heeft zo zijn redenen, Severus. Maar vertel eens iets over jezelf. Ik kan me niet herinneren dat je ooit iets over je “thuisfront” hebt verteld,’ vroeg Lucius die werkelijk geïnteresseerd leek. Severus haalde zijn schouders op, ging op een fauteuil zitten bij de openhaard en begon te vertellen. ‘Mijn moeder is een heks, ze komt uit de familie Prins,’ legde Severus uit. ‘Maar vader daarentegen is een Dreuzel,’ ging hij neerbuigend verder. Lucius die ondertussen zijn eerste pakje had geopend, wat een zilveren slangenkop met een kleine smaragdje als oog bevatten die hij met een glimlachje aan het eind van zijn staf schoof, wierp Severus een meelijwekende blik toe. ‘Ik hoorde dat je bent opgegroeid tussen de dreuzels,’ zei hij minzaam. Severus knikte. ‘Dat klopt.’ Zijn moeder, Ellen Prins, had nooit veel contact met haar eigen familie gehad. ‘Het is een vroeg voorstel maar… wat dacht je ervan om deze zomer bij ons thuis te verblijven?’ stelde Lucius met hooghartige blik, die Severus het idee gaf dat hij dit voorstel moeilijk kon weigeren. Maar voor Severus antwoord kon geven liep er een meisje de leerlingenkamer binnen. Severus herkende haar als Narcissa, een van klassenoudste die hem de eerste avond naar de leerlingenkamer had begeleid.
Lucius had al snel eens soort interesse voor de jonge Sneep ontwikkeld. Nu Sirius Zwarts niet bij Zwadderich ingedeeld was en zich gedroeg als de eerste de beste bloedverrader moest er vervanging komen en de jongen Severus leek een uitstekende kandidaat. Maar toen Rabastan gister vertelde over het moederbloedje waar Sneep kennelijk mee bevriend was, wist Lucius dat er ingegrepen moest worden. Severus leek geweldig dooddoener materiaal alleen moest hij nog gevormd worden. En wat is er nu vormbarder dan een 11jarige jongen die een hekel leek te hebben aan zijn afkomst.
Plots werd zijn aandacht getrokken door het 6e jaars meisje dat binnen kwam lopen, Narcissa Zwarts. Haar ogen zochten contact met de zijne en vonden elkaar. ‘Lucius,’ zei ze en gaf een trots knikje. Lucius knikte terug, beide wisten ze dat het niet vele jaren meer zou duren voor hun familie de huwelijksuitnodigingen zou rondsturen. Ze hadden het er nooit echt over gehad maar beide hadden altijd geweten dat hun familie ze graag samen zag. Ze waren zuiverbloed en vertoefde dan ook vaak in de vakantie in het zelfde gezelschap, de zelfde feestjes en de zelfde vrienden. Ze hadden in hun leven daarom noodgedwongen zo af en toe een paar woorden gewisseld. Maar echt gesproken hadden ze nog nooit.
Er zijn nog geen reacties.