Foto bij 001

*en dan het nieuws, goedenmorgen gister middag om….* Ik greep naar de wekker om hem zo snel mogelijk uit te zetten. Wauw, wel drie uur geslapen vandaag. Gisteravond ben ik met wat vriendinnen wezen stappen, en natuurlijk was het veel te laat geworden. Ik had dorst en een droge keel, maar vertikte me om uit bed te stappen. “Schat?! Kom je ontbijten? Je broertjes zitten ook al beneden!” schreeuwde mijn moeder naar boven. Ik kreunde, en draaide me op mijn zij. Langzaam opende ik mijn ogen, alles draaide nog. Ook fijn, een kater daar zat ik op te wachten. Ik stond heel langzaam op zodat ik niet meteen naar de wc hoefde te rennen, en pakte mijn ochtendjas.

Duf liep ik de trap af, en ging aan tafel zitten. “Haha loser, kan je er niet bij?” zei mijn jongste broertje treiterend tegen mijn andere broertje. *BAM* “Ik ben nog steeds sterker dan jij, ik hoef geen moeite te doen.” Zei mijn oudste broertje. “Jongens, geen geklier en getreiter aan tafel.” zei mijn moeder zuchtend. Ik keek haar aan, en ze zag lijkbleek. Vreemd, het was me nog niet opgevallen dat mijn moeder blijkbaar een griepje of iets onder de leden had. Ik rook de geur van de broodjes uit de oven en werd spontaan misselijk. Toen pas zag ik dat er wat brieven op mijn bord lagen. Ik pakte de eerste, een afschrift van de bank. Niet boeiend en legde hem ongeopend weg. Een brief van Demy? Snel scheurde ik hem open:

Hee lieverd!
Hoe is het daar? Het is hier zoo mooi en leuk:O mis je wel hoor;)
Ik moet je echt zoveel vertellen maar daar is 1 brief te klein voor…
In ieder geval heb ik het mega naar mijn zin en ben ik bij deze bruiner dan jij:p
O ja, de reden dat ik je een brief stuur is omdat ik door mijn geld heen ben:S zo goed als zeg maar..
Kan niet op internet omdat dat echt kei veel geld kost… Vandaar dat ik je een brief stuur.. lekker ouderwets! Hoe is het trouwens met die ene jongen afgelopen? Ik daar in tegen loop op je in:p deze vakantie wel 3 jongens gezoend!!!! Knap dat ze zijn:O echt wauuuuwww haha bruin, gespierd, krullend half lang haar… ik verveel me geen moment.. maar als ik trug ben van vakantie, spreken we nog wel ff af. Kom ik met de trein naar jou toe ofzo…
Hou van jou…!!!!!!!
X. Demy


Ik legde de brief lachend weg en keek naar de laatste brief. Mijn lach verdween echter snel. “Wat is dit?” en ik keek vragend naar mij moeder. Ze liet meteen de broodjes, die ze uit de over had gehaald, op de grond vallen. “Heb je hem al gelezen?” zei mijn moeder hees. Ze was druk bezig alle broodjes weer in het mandje te doen. Ik keek terug naar de brief en opende hem. Dat ging nog lastig ook door dat zegel, wie gebruikt er in deze tijd nog een zegel? Vroeg ik mezelf af. Snel las ik wat erin stond en wist niet wat ik moest doen. OF mijn kater doet rare dingen met mij OF ik ben een heks. Het is dat ik weet dat je van een kater niet kan hallucineren, anders had ik het op de kater gegokt. “Uhm mam? Wist jij dit?” en ik keek haar vragend aan. “Ga eten we hebben het hier later over.” Zei mijn moeder boos. “maar..” probeerde ik te zeggen. “Denk jij dat ik hier blij mee ben, NEE dus ophouden erover.” Schreeuwde mijn moeder. Ik schrok, zo is mijn moeder nooit. Mijn broertjes waren beide stil en keken het schouwspel stil aan. De oudste probeerde de boel weer een beetje gezellig te krijgen. “Gelukkig hebben we tenminste één voorbeeldig kind in deze familie” en hij wees naar zichzelf.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen