Sorry dat het zo lang duurde, had slotweek deze week en die wilde ik graag goed doen. Maar hier is het stukje waar jullie al zolang op wachten.

Toen iedereen gesorteerd was keek ik eens goed rond door de zaal, en vooral langs de rij met leraren. In het midden zat ongetwijfeld het schoolhoofd. Link van hem zat mevrouw Duvri, maar naast haar zat een vrouw, een blonde jonge vrouw die me aanstaarde. Zodra ze mij zag kijken wendde ze haar blik weer af. Ik kreeg er de kriebels van. Ik stootte Taylor aan. 'Wie is dat? vroeg ik, terwijl ik wees op de blonde vrouw. Ze haalde haar schouders op, dat zei genoeg voor mij. Naast me zat een andere jongen, die er al ouder uitzag. Ik besloot maar eens zijn aandacht te trekken. 'Wie is dat?' vroeg ik opnieuw terwijl ik weer naar de vrouw wees. De jongen volgde mijn vinger. 'Dat is mevrouw Scott. Ze geeft hier kruidenkunde, is hoofd van Griffoendor en is ook leerlingbegeleidster, ze zorgt ervoor dat leerlingen, die bijvoorbeeld een achterstand opbouwen in de loop van het jaar, van hun problemen afkomen. Ik ben er één keer geweest,' vervolgde de jongen, 'het was nou niet dat je noemt aangenaam, maar ik had erger verwacht voor zo'n knol.' Abrupt hield hij op met praten en keek snel weg, naar zijn vrienden. Ik vond het raar, maar het kon me niet schelen. Ik had een antwoord op mijn vraag. Ik draaide me weer om en zag de man in het midden, het schoolhoofd, opstond. De hele zaal hield op met praten en keek gespannen naar de man. 'Welkom, eerstejaars studenten. En tegen de oudere studenten ook welkom, maar dan terug. We gaan een jaar vol vrede en gezelligheid te gemoed, maar vooral een jaar waarbij we weer nieuwe kennis in jullie hoofden stoppen en ervoor zorgen dat iedereen wat geleerd heeft aan het eind van het jaar. Voordat we beginnen aan het eten, heb ik jullie een paar dingen te zeggen. Ten eerste, voor de eerstejaars en een paar ouderejaars, het bos is verboden terrein. Als we je daar betrappen kun je erop rekenen dat je de leraar die je betrapt erg goed gaat leren kennen, en dat wil je niet. Ten tweede, wegens een aantal ongelukken en blessures zijn de zwerkbalteams niet meer compleet. Als je graag zou willen zwerkballen kun je je opgeven bij je afdelingsleider. Dat was het. Eet smakelijk!'

Reageer (6)

  • Marly2801

    wedden dat er iets met zwerkbal rond haar gebeurd!
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • YumMayo

    kudo kudo

    1 decennium geleden
  • ShakeItUp

    thx!(K)

    1 decennium geleden
  • DesxTiny

    Haha, leuk! :D.

    1 decennium geleden
  • ShakeItUp

    dank je wel(K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen