V
Peter Pettigrew
‘Dus, Peter, vertel eens iets meer over je nieuwe vriendinnetje.’
Ik zucht zachtjes en kijk naar James die in de deuropening van de badkamer staat en geamuseerd naar me grijnst. ‘Ik heb geen vriendinnetje. Ik botste gewoon per ongeluk tegen haar op in de trein.’
‘Jullie stonden anders wel hand in hand.’ Ik kijk even naar Sirius die met zijn armen onder zijn hoofd naar het plafond ligt te staren en na zijn woorden even glimlacht, en kijk dan weer terug.
James kijkt ook even naar Sirius en zet zich dan af tegen de deurpost waarna hij naar zijn bed loopt en zich erop laat vallen. ‘Hoe lang zijn jullie al samen?’
‘We zijn niet samen, ik weet niet eens hoe ze heet-’
‘Peter! Dat vergeet je toch niet!’ James kijkt me “geschokt” aan.
‘Ik ken haar niet.’
‘Maar jullie hielden handjes vast, dat moet toch iets betekenen?’ James maakt dramatische gebaren bij zijn woorden en ik hoor Sirius even grinniken.
‘Ik hielp haar alleen maar overeind-’
‘Wat romantisch!’
‘Ze viel toen ik tegen haar opbotste en ik ken haar niet.’
‘Een romantische eerste ontmoeting!’
Ik zucht en laat me achterover op mijn bed vallen terwijl James nog even doorgaat over mijn zogenaamde romantische ontmoeting en de vele gevolgen die dit wel niet zal hebben. Gelukkig val ik al snel in slaap.
‘Wakker worden!’
Ik mompel iets en draai me dan nog een keer om. Als ik een kussen tegen mijn hoofd krijg, kom ik geïrriteerd overeind en kijk wie het gooide. Remus kijkt me even grijnzend aan en loopt dan de badkamer in. Zuchtend ga ik op de rand van mijn bed zitten, vandaag is de eerste schooldag.
Als ik me heb omgekleed kijk ik even op mijn rooster en zie dat ik het eerste uur Toverdranken heb, samen met Zwadderich. Ik heb vanaf de eerste les al een hekel aan Toverdranken gehad.
‘Wormstaart, kap met dromen en kom mee.’ Als ik opkijk zie ik dat alleen Sirius nog in de slaapzaal is, hij staat in de deuropening en kijkt me even geïrriteerd aan voordat hij de kamer uitloopt, geen ochtendmens…
Snel pak ik mijn boeken voor de eerste uren bij elkaar en loop achter hem aan naar de Grote Zaal. Daar aangekomen ga ik naast James zitten, tijdens het ontbijt heeft hij alleen maar aandacht voor het eten dat voor hem staat, dus ik weet dat hij me niet weer zal ondervragen over mijn romantische ontmoetingen. Toch ben ik zelf ook nieuwsgierig geworden naar het meisje, ik vraag me af hoe ze heet… Onopvallend kijk ik even naar de tafel van Huffelpuf of ik haar zie, maar haar rode krullen zijn nergens te bekennen. Als ik op mijn horloge kijk zie ik dat de lessen over een vijf minuten beginnen en als ik nog eens door de zaal kijk zie ik dat deze grotendeels leeg is. Ik wil zeggen dat we beter naar de les kunnen gaan, maar Sirius is me voor en samen met James haasten we ons naar de les Toverdranken. Gelukkig is Slakhoorn nog niet in het lokaal en ik neem snel plaats naast Remus, die me altijd helpt om toch een voldoende te krijgen. Net als ik mijn boeken op tafel leg, komt Slakhoorn binnen en ik laat mijn hoofd op mijn hand rusten, klaar voor een blokuur verveling.
---
Wat vinden jullie?
Reageer (15)
Die trailer is echt leuk:O
1 decennium geledenmaar ik schrok echt van Voldemort in het einde van de trailer
Schoot bijna een meter de lucht in...
Snel verder^^
hahah ik ook ik schrok me ook dood hahah! maar hij is mooi gemaakt!! respect ik kan dat niet.
1 decennium geledenBambadam, dadadadddadaa.. heb nu het melodytje van de trailer in me hoofd x'D
1 decennium geledenGhehe, ik schrok wel van voldie hoor!
I Love This Story <3
Haha
SUPER SNEL VERDER <3
Mooie trailer!
1 decennium geledenIk schrok me verdomme dood op het eind (':
Schrok me kapot van dat laatste stukje film xd
1 decennium geleden