Foto bij `07

Anne-Rose

Het was al 10 uur en we hadden nu een lijstje gemaakt met de huizen die we alle 3 hadden uitgekozen, het waren er niet echt veel. Gelukkig niet, ik was het uitkiezen al zat. Er zaten best wel wat grote huizen bij, terwijl ze niet eens duur waren. Het liefst wou ik wel een vrijstaand huis met een tuin er om heen voor Rex en Twister. De 5 huizen en 3 appartementen die we alle 3 hadden uitgekozen hadden we uit de boeken gescheurd en naast elkaar gelegd. ‘Wow moet je dat huis eens zien,’ zei Kristel terwijl ze naar een blaadje wees. ‘Die is echt groot, en het is wel een schattig huisje.’ ‘Ja hij is echt heel groot, maar ik vind hem eigenlijk niet zo mooi,’ zei ik eerlijk. ‘Niet zo mooi? Heb je die binnenkant al eens gezien? En al die meubels horen bij het huis. Dit is echt een kans.’ Lisa zat haast te gillen. ‘Rustig maar, laat mij eens even kijken.’ Ze gaven alle foto’s die bij het huis hoorde en ik werd meteen verliefd. ‘Wauw,’ fluisterde ik. ‘Echt he, nou word ik echt jaloers. Ik wil daar wonen, maar ja 1 ding scheelt er zitten meerdere slaapkamers in dus ik kan vaak genoeg langst komen!’ Zei Kristel met verliefde stem. ‘Ja en dan ga ik ook mee.’ Ik bekeek de andere huizen en appartementen nog, maar ik had mijn keuze al gemaakt. ‘Dit gaat hem worden meiden, waar is mijn telefoon? Even rekenen het is hier nou 10 uur, daar is het 1 uur vroeger dus daar is het 9 uur. Ik bel gewoon nog hoor, die mensen zullen blij zijn dat ze een koper hebben.’ Kristel gaf me de telefoon aan en ik toetste het nummer in. Lisa hield mijn hand vast en Kristel had een hand op mijn schouder gelegd. De telefoon ging over, ik begon ongeduldig en zenuwachtig met mijn vingers te tikken op de tafel. Ik had ook met mijn vorige gastgezin afgesproken, dat ik aan hun zou laten weten welk huis ik zou willen kopen en dat hun dan een kijkje zouden gaan nemen om te kijken of het huis er wel echt zo uit ziet. En dat er niet te veel dingen aan mankeren. ‘Hello this is Misses Walker speaking.’ ‘Hello, my name is Anne-Rose Broekman and I’m from Holland. I saw your house in a book I got from friends in England, and I’m interested.’ ‘Oh that’s nice to hear. And you want to see it am I right?’ ‘Yes, well I won’t be able to come and look because the plane tickets are too expensive, so if you don’t mind it, I want to ask my friends to take a look at your house. So they could tell me what they think about it and whether it’s worth the price.’ ‘O yes sure, that’s not a problem. And when do they want to take a look at it?’ ‘I don’t know, I haven’t contacted them yet. I’ll do it later, because I wanted to make sure you were all right with it.’ ‘I understand. Maybe you could give your friends my phone number, so they could contact me and we could make an appointment?’ ‘Yes, that’s a good idea. I’ll call them and give them your number. Thank you for your time and I’ll talk to you soon. Bye.’ ‘All right, you’re welcome. Talk to you soon and have a nice evening. Bye.’ Oké dat was 1, nou mijn oude gastgezin bellen. Gash ik kan echt niet wachten tot dat huis van mij is, hopelijk is hij net zo mooi. Maar dan moet ik op de terug weg even die foto’s op sturen naar hun zodat het wel overeenkomt. Ik belde het gastgezin op en legde uit wat de bedoeling was. Ze vonden het goed en zouden wel wachten tot ze de foto’s hadden en dan bellen naar Mevrouw Walker om een afspraak te maken. Ik vroeg nog even hun adres voor de foto’s en beëindigde het telefoongesprek. ‘Kristel heb je een grote enveloppe?’ ‘Ik ben al voor je aan het zoeken, als het goed is moet ik er wel eentje hebben. Ja hier ik heb hem gevonden.’ En ze kwam al zwaaiend met de enveloppe terug lopen. Ik stopte de foto’s er in schreef het adres er op en plakte er postzegels op. Ik zei Kristel en Lisa gedag en bedankte ze voor het helpen met kiezen en fietste naar de brievenbus toe om de enveloppe te posten. Gelukkig hadden we wel kopietjes gemaakt van de foto’s anders kan ik ze helemaal aan niemand laten zien. Toen ik thuis kwam vroegen mijn ouders niet eens of ik al een huis had gevonden en hoe hij er uit zag. Nou dan toch lekker niet. Ik liet nog even snel de hond uit en ging toen naar bed, gelukkig heb ik morgen een lekker dagje vrij.


(huis)

(keuken/eettafel)

(woonkamer/nog een eettafel)

(slaapkamer)

(slaapkamer 2)

(badkamer)

Reageer (4)

  • MCourtois

    Oeeh, die badkamer ;d
    & ik vind het leuk dat het gesprek in het Engels is (:
    x

    1 decennium geleden
  • GreenRanger

    Oehh nice housee =3

    snellverderrrr:9~

    1 decennium geleden
  • QueenMary

    awesomeee :D

    1 decennium geleden
  • Wiara

    super geschreven!
    mooi huisje (:
    snelverderr(yeah)
    xx <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen