Foto bij [Nederlands] How Kurt discovered he loved 'Harry Potter'

'Laten we een film kijken,' stelde Blaine voor.
'Oké,' stemde Kurt meteen in, en hij sprong op om de DVD-speler aan te zetten. Blaine maakte een klagerig geluid bij de eerste geluiden die de televisie maakte. Kurt keek hem onschuldig aan terwijl hij weer naast hem op de bank ging zitten. 'Is er iets?'
'We hebben The Sound of Music vorige week al gekeken,' herinnerde Blaine zijn vriendje.
'Dat betekent niet dat we hem niet nog een keer kunnen zien,' wierp Kurt tegen met zijn meest overtuigende glimlach. Helaas werkte dat deze keer niet op Blaine, omdat de donkerharige jongen naar het televisiescherm keek.
'Maar we hebben dit de week daarvoor ook al gekeken. En de week voor de week voor vorige week. En de week voor de week voor de week voor vorige week zelfs twee keer!'
Kurt gaf het op, en zette de televisie uit met de afstandsbediening. 'Goed, ik snap je punt. Wat zou jij willen kijken?'
'Wat dacht je van Harry Potter?'
'Die tovenaar?'
'Ja.'
'Het spijt me, maar ik ben bang dat ik geen van die vier films heb,' zei Kurt, niet zo echt met zo veel spijt als hij het liet lijken.
'Dan heb je waarschijnlijk de boeken gelezen?' veronderstelde Blaine.
'Nope.'
Blaine leek stomverbaasd. 'Echt? Probeer je me nou serieus te vertellen dat je helemaal niet weet over Harry Potter?'
'Hij is een tovenaar.'
'Behalve zijn naam en het feit dat hij een tovenaar is, natuurlijk. Dat is gewoon algemene kennis, ik denk dat er staten zijn waar je naar de gevangenis gestuurd kunt worden als je dat niet weet. Maar kun je me echt niets anders vertellen over JK Rowlings meesterwerken?'
Kurt schudde zijn hoofd, wat resulteerde in Blaine die opsprong en hem meesleurde naar de stad om een Harry Potter film te huren.

ooo000OOO000ooo

'Als je had gewild dat ik überhaupt iets begrijp van wat er gebeurt, hadden we misschien moeten beginnen bij het eerste deel.'
'Maar deze is het beste. Ssst.'
Kurt richtte zijn blik weer op de film waarvan ze nauwelijks dertig minuten hadden gekeken, wat meer dan voldoende was voor hem om te besluiten dat hij het gewoon niet snapte. Hij zocht naar afleiding, want hij verveelde zich.
'Waar ga je heen?' vroeg Blaine toen Kurt opstond.
Nou, dat betekende tenminste dat hij nog niet zo gefocust was op de acteurs (die gedeeltelijk in een andere taal praatten, zo zou Kurt kunnen zweren) dat hij Kurt helemaal was vergeten. Hij haalde zijn schouders op.
'Ik ga wat popcorn maken.'

ooo000OOO000ooo

Weer terug op de bank, nu met een grote kom hete popcorn, zat Kurt te gapen. Hij verloor zijn interesse in de film alweer, en ze waren nog niet eens halverwege. Hij zuchtte en probeerde zich te concentreren op die zielige en depressieve Harry Potter persoon die werd mishandeld door een lerares die op een kikker leek en verschrikkelijke roze jurken droeg, tot hem opeens iets opviel. Hij wilde Harry nog een keer op het scherm zien, maar juist op dat moment was er eens scene die de hoofdpersoon bijna compleet buitensloot. Kurt ging zonder erbij na te denken een beetje verzitten om geconcentreerder te kijken, maar poltseling bevroren de personages. Hij draaide zijn hoofd naar Blaine, die de afstandsbediening in zijn hand hield.
'Kurt, als je je verveelt had je me dat gewoon kunnen vertellen. We zullen iets anders kijken als je dat wilt,' bood hij aan.
Kurt glimlachte, maar schudde zijn hoofd. 'Nee. Ik wil dit zien.'
Blaine keek sceptisch. 'Echt?'
'Ja.'
'Oké dan,' zei Blaine, en drukte op play. Hij sloeg zijn arm om Kurt heen en trok hem dicht tegen zich aan terwijl beide jongens naar de televisie keken.
De volgende keer dat er een close-up van Harry zichtbaar was - wat niet erg lang duurde, want ze keken tenslotte Harry Potter en nog iets dat Kurt zich niet meer herinnerde - kon Kurt niet anders dan giechelen. Blaine wierp hem een verwarde blik toe; het was niet eens een grappige scene.
'Sorry,' mompelde Kurt. Toen kwam Loena in beeld, en opnieuw kon de jongere van de twee zijn gelach niet verbergen.
'Ga je mij nog vertellen wat er zo leuk is?' vroeg Blaine.
'Je lijkt heel erg op die Harry Potter,' zei Kurt, grijnzend. 'En toen bedacht ik dat Loena op vrij veel punten erg gelijk is aan Brittaney.'
Kurt voelde dat Blaine grinnikte, en toen zei zijn vriend; 'Ik snap wat je bedoelt. Ik ga zo de wereld redden door de kwaadaardige Sue Sylvester te verslaan.'
'Ik heb Sue al soort van de rol van die leraar die lijkt op een vleermuis gegeven.'
'Sneep?'
'Ja, dat is hem. Sue is echt gemeen, maar ergens, heel diep van binnen, is ze niet zo slecht als ze probeert te zijn. En ze evenaren elkaar in hun onkunde wat betreft mode en kapsels.'
'Je zult wel gelijk hebben,' stemde Blaine in, omdat hij daar niet tegen in kon gaan. Hij had Sue nog nooit gezien, en alles wat hij over haar wist kwam van Kurts verhalen over McKinley en de docenten daar. 'Maar ik weet zeker wie Ron en Hermelien zijn.'
'Vertel.'
'Finn en Rachel.'
Kurt lachte. 'Goed. Dan moeten mijn vader en Carol Meneer en Mevrouw Wemel worden, gezien Finn en ik beide Wemel kinderen zijn.'
'Jij bent een Wemel? Welke?'
'Hoeveel zijn er dan?' vroeg Kurt, zowaar geïnteresseerd.
'Zeven.'
'Zeven? O mijn god, ik heb medelijden met Mevrouw Wemel. Hoe dan ook, ik denk dat ik Ginny moet zijn, al lijk ik helemaal niet op haar en zou ik wel eens een stevig gesprek met haar willen hebben over haar kledingkeuze. Met al die personages, eigenlijk. Maar als ik een rol moest kiezen, zou ik nog steeds voor die van haar gaan - ik bedoel, zij is degene die Harry uiteindelijk krijgt, toch?'
Blaine glimlachte liefdevol naar hem en leunde naar hem toe om hem een zachte kus te geven.
'Ik denk dat dat een ja was,' giechelde Kurt.
Hun gesprek ging zo door, terwijl ze slechts met een half oog naar de film keken. Toen de aftiteling in beeld kwam hadden ze Tina gecast als Nymphadora Tops, Mercedes als Marcel, Sam als Carlo, Artie als Daan Tomas, Was en David als de Wemel tweeling, Santana als de perfecte vrouwelijke versie van Draco, Puck als Sirius Zwarts (vanwege de grote hoeveelheden vrouwen die ze beide aantrokken), Karofsky als Korzel en Kwast tegelijkertijd en Meneer Schuester als Perkamentus, alleen dan iets minder wijs, homo en harig. Kurt ontdekte dat Harry Potter kijken veel leuker was dat hij zich ooit had kunnen voorstellen.

Reageer (3)

  • Phlegethon

    -oke die reactie faalde-

    Blijkbaar heb ik een jaaar geleden je profiel al gezien, faal dta ik toen je andere verhalen niet las. Maar dat doe ik nu wle (A)

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    Whaha^^

    1 decennium geleden
  • Jiles

    Hahaha, super leuk!
    Zo heb ik Harry Potter nog nooit bekeken! :'D
    Dat kan alleen Kurt bedenken denk ik, of nou ja, jij ook natuurlijk. ^^
    Ik neem een abo!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen