Palo keek in het vuur en als in een fluister begon hij te vertellen. 'Mijn vader was in één van deze bossen toen hij een rookpluim zag. Hij dacht dat het hele woud af zou branden en snelde er naar toe. Toen hij bij het vuur aankwam zag hij dat het een aangestoken vuur was, een vreugdevuur, zoals hier. Verbaasd als hij was werd hij opgemerkt door de bevolking en als één van hen werd hij geaccepteerd.
'Hij verbleef hier twee weken toen een kleine groep van de bewoners terugkwam; Alia -de waarzegster- was met drie mannen en haar dochter de wouden aan het verkennen voor een nieuwe verblijfplaats. Ze hoorde eigenlijk pas na een maand terug te komen, maar ze zei dat ze hier hoorde te zijn. Toen ontmoette mijn vader Siera, Alia's dochter, en werd hij op slag verliefd. Mijn vader was een-en-twintig en mijn moeder zeventien. Op mijn moeders verjaardag voorspelde Alia dat de eerstgeborene van de buitenstaander en de ziensters dochter het teken zou zijn voor een grootse verandering die aan zou leiden tot een opstand, met grote gevolgen.' Een droevige glimlach trok over Palo's gezicht toen hij verder vertelde, 'Drie maanden later trouwden mijn ouders. Ze waren dolgelukkig, mijn vader had zelfs een brief naar zijn ouders geschreven om hen uit te nodigen. Je kunt je voorstellen dat ze niet enthousiast waren toen ze zagen waar hij nu woonde; een zigeunersdorp. Ook waren ze niet zo dol op mijn moeder zoals mijn vader was. Mijn grootouders vonden dat hij zijn talenten verspilde en niet met een wildelinge had moeten trouwen. Mijn vader werd woest, net toen hij wilde zeggen dat ze uit zijn leven moesten verdwijnen vertelde mijn moeder dat ze zwanger was-' 'Van jou...' vulde Charlie aan.
Palo knikte naar Charlie en richtte toen zijn blik weer op het vuur. 'Mijn grootouders wilden hun ongeboren kleinkind niet verliezen dus vroegen ze mijn vader om een gunst; als hij het in hun wereld wilde proberen en het niet leuk vond, mocht hij weer terug. Mijn moeder wilde niet dat mijn vader zijn ouders zou verloochenen dus stemde ze toe. Ze trokken in een huis in een buitenwijk en mijn vader kreeg een baan bij de bank. Mijn moeder vond het werelds, dit was voor haar een hele nieuwe wereld, eentje die ze graag wilde ontdekken.' Palo trok een foto uit zijn broekzak en overhandigde deze aan Charlie. Charlie keek naar de foto die ook op Tierra's kamer stond; een foto van een man met groene ogen die een vrouw omhelsde voor een groot huis met een wit hekje er omheen. De vrouw had amberkleurige, amandelvormige ogen die liefdevol naar haar man keken en haar armen waren om haar hoogzwangere buik geslagen. De wilde bruine haren van de vrouw, Siera, omhulde haar hartvormige gezicht perfect. De man had licht haar dat keurig naar achteren was gekamd en zijn grijns was er een van liefde en geluk. 'Nadat ik geboren was -als Paul in de "andere wereld" en als Palo als stamnaam-, was iedereen extatisch,' vervolgde Palo. 'Maar toen kreeg mijn moeder het nieuws.'

Reageer (4)

  • CLASSYGRUNGE

    Love your story.
    Echt zo'n geheime wereld <3
    x

    1 decennium geleden
  • MrsWinter

    je schrijft echt leuk
    snel verder! (flower)

    1 decennium geleden
  • Mugiwara

    Oehh spannend :'D
    Snel verdeeeer!

    1 decennium geleden
  • Redamancy

    I WANNA KNOOOOOOOW TUDUMDUM.
    And I love youuuuu TUDUMDUM.
    Snel verder <3333

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen