Foto bij W20

“Brandon!”, Stella stormde op hem af, toen ze hem zag aan de poort van Alfea.
“Hoi schoonheid”, lachte Brandon.
“Dag Bloom”, zei Sky. “We hoorden wat er gebeurd is.”
“Alles is oké, Sky”, lachte Bloom.
“Zeg, moet je horen wat Saladin heeft uitgevonden”, zei Riven. “We moeten hier vier weken les komen volgen. Elke week een jaar, en de laatste week mogen we kiezen.”
“Geweldig, dat moeten wij ook doen”, lachte Flora. “Maar de laatste week moeten wij les geven.”
“En de weken erna draaien we de rollen om”, zei Faragonda, die was komen aanwandelen.
“Waar mogen wij slapen, mevrouw?”, vroeg Timmy.
“Uitzonderlijk mogen jullie bij de meisjes slapen”, zei Faragonda. “Maar dat jullie een bed in hun kamer krijgen, wil niet zeggen dat jullie een bed mogen delen. Ik hoop dat ik jullie daarin kan vertrouwen?”
“Natuurlijk mevrouw”, knikte Bloom.

De Winx en de specialisten amuseerden zich de komende weken echt kostelijk. De jongens konden geen feeënmagie gebruiken, geen magie over het algemeen, en de meisjes konden bijna niet geloven dat ze dit ooit moeilijk hadden gevonden.
Op een weekend, de jongens gingen tijdens de weekends terug naar Red Fountain, liepen de Winx vrolijk door Alfea. Plots zagen ze Laetitia in paniek rondrennen. Ze waren nogal verbaasd haar hier te zien, aangezien nog in de lerarenvleugel waren, waar de leerlingen niet mochten komen.
“Laetitia, wat is er?”, vroeg Flora vriendelijk. Alle Winx kwamen er bij staan, hoewel enkel Bloom en Flora haar kenden. Ze was compleet overstuur, en slaagde er niet in ook maar één woord te zeggen.
“Laetitia”, zei Bloom streng.
“Ma-ma-majesteit”, stamelde het meisje, en maakte een buiging.
“Wat doe je hier?”, vroeg Bloom, ze besefte dat ze enkel Laetitia iets kon laten zeggen door zich als haar prinses te gedragen.
“Ik, ik, ik zoek Fara- Faragonda.”
“Waarom zoek je haar? Je mag in dit deel van de school niet komen.” Bloom klonk al iets vriendelijker.
“Trix, verboden bibliotheek”, stamelde het meisje. De Winx keken elkaar verbaasd aan.
“Flora, ga met haar naar Faragonda. Meiden, wij gaan de Trix pakken. Maar vergeet niet, we moeten in het begin vriendelijk blijven. Ze zijn maar eerstejaars.”

Reageer (2)

  • dayxdreamer

    oké jongens tussen de feeën ik denk dat de punten dan zwaar dalen omdat de meisjes niet meer op gaan letten...

    1 decennium geleden
  • denienie

    haha, die curcus had ik niet verwacht 3 school jaren in 3 weken en daarna leraar voor 1 week en wat moeten die trix nou weer? hebben ze nog steeds geen lesje geleerd van de vorige keer?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen