001
Voor Amber <3
‘Ondanks dat het niet zo’n goede tegenstander is; de wedstrijd is nog niet gewonnen. Kijk niet naar vorig jaar, de spelers zijn een jaar ouder, hebben meer ervaring en ze zijn op dit moment nog hartstikke fit.’ Zei Pep en hij keek ons allemaal stuk voor stuk aan. ‘We gaan er tegen aan, laten onze beste kant zien zoals we altijd doen en we gaan gewoon knallen!’ zei hij en iedereen stond op. We liepen met zijn allen de kleedkamer uit, wachtend totdat we het veld mochten betreden voor onze eerste wedstrijd.
Ik rende over het veld en voelde het zweet al over mijn rug heen druipen. Nog geen vijf minuten was de wedstrijd bezig en nu ben ik al kapot. Het is vandaag veel te warm, normaal gesproken maakt de hitte niet uit maar het is nu echt veel warmer en daardoor is het haast ondragelijk. Ik liep naar de zij lijn en pakte een waterfles. Pep wenkte me om wat instructies te geven. Ik nam een slok water en er zat een beetje een rare na smaak aan, maar ik negeerde het verder. ‘Doe gewoon je ding en probeer de hitte te vergeten. Je besteed er nu te veel aandacht aan terwijl het helemaal niet nodig is.’ Zei Pep met een glimlach en hij duwde me weer weg. Gerard kwam er aan lopen dus ik gooide de waterfles naar hem en ging zelf weer naar mijn positie. Niet veel later kreeg ik de bal van Xavi toe gespeeld. Ik draaide open en rende richting het doel. Ik passeerde alle verdedigers met gemak en concentreerde me op het doel. Ik haalde uit en de bal ging echt kilometers over het doel heen. Ik keek de bal verbaasd na. Normaal gesproken zit zo’n bal er altijd in! Ik schudde even met mijn hoofd en liep toen terug. “Wat was dat nou weer voor bal?’ zei David verbaasd en hij legde zijn hand op mijn schouder. ‘Ik weet het niet, ik zou het echt niet weten.’ Mompelde ik.
Iedereen zat verslagen in de kleedkamer terwijl Pep ons allemaal ongerust aankeek. ‘Wat is er aan de hand? Jullie spelen als een stel slappe doeken. Zelfs vorig jaar, toen het grootste deel van dit team een korte vakantie heeft gehad dankzij het WK, speelden jullie beter. Het is alsof jullie geen concentratie hebben. Alsof jullie het niet willen. Toen ik zei dat jullie de tegenstander niet moeste onderschatten bedoelde ik niet dat jullie slechter moesten gaan spelen.’ Zei Pep verdacht rustig. Ik weet zeker dat er in zijn hoofd een grote chaos is. ‘Hij heeft gelijk. We spelen echt ver beneden ons niveau. Neem nou de tegengoal, Gerard jij had die bal makkelijk tegen kunnen houden. En Lionel, wat er met jou aan de hand is weet ik niet maar geen een bal is binnen een straal van één meter bij het doel geweest. Ze horen in het net, niet er over.’ Zei Xavi. ‘Ik weet het, en ik weet niet wat er mis is. Maar het lukt gewoon niet, het wil niet. Ik snap het niet.’ Mompelde ik. Wat ik wel weet is, is dat er iets goed fout is..
Reageer (8)
ok srsly.
1 decennium geledenyou're a genius.
and the way you write is zo geniaal.
#holyshit
Het is het water.. xd
1 decennium geleden@Esther, ja, ze schrijft dit verhaal gewoon omdat ze in realiteit beter zijn
1 decennium geledenGrapje, Reina
Super geschreven (joehoe)
Leuk geschreven!
1 decennium geledenx
Jij schrijft leuk, oud nieuws maar een feit!
1 decennium geledenX