Foto bij `01



Twister & Rex <3
Die hond is btw echt mijn hond & heet echt Rex (:

Anne-Rose


Pfoe, weer een lange schooldag voorbij. Ik liep naar het
station toe voor mijn trein. Gelukkig hoefde ik maar 40 minuten met de trein en daarna nog ongeveer een half uurtje met de bus. Ik kan ook wel met de auto gaan, want ik heb wel mijn rijbewijs, maar een auto is duur en al dat geld dat ik bespaar door geen auto te nemen is echt veel. Dat gaat me later goed van pas komen. En doordat ik 19 ben heb ik een gratis OV kaart. Dat scheelt ook al weer geld. Nou moeten jullie niet gaan denken dat ik gierig ben want dat ben ik echt niet, ik ben gewoon zuinig op mijn geld. En omdat ik goed kan leren kan ik mijn opleiding in 3 jaar doen, waarvan ik ook nog eens 4 maanden stage heb gelopen in Engeland. In een dierentuin. Mijn droom is dan ook om weer terug te gaan. Dat lijkt me echt geweldig. De mensen daar zijn leuk en aardig, het is gewoon een mooi land, en de taal is leuk. Nog 2 weken en dan komt er al vast 1 deel van die droom uit. Ik ben dan waarschijnlijk eindelijk dierenverzorgster. Als mijn examens goed gaan tenminste. Maar dat moet bij mij goed komen denk ik. Dan kan ik eindelijk fulltime gaan werken bij Burgers zoo. Daar werk ik nu 2 dagen in het weekend om alles te leren, en over 2 weken mag ik het helemaal in alleen gaan doen. Ik stapte de trein uit en liep naar de plek waar mijn bus aan zou komen. Na 5 minuten wachten kwam hij er al aan, en gelukkig hoefde ik niet te staan net zoals vanochtend.
Een halfuurtje later was ik weer thuis en werd ik gelijk begroet door mijn eigen hond en kat, Rex en Twister. Ik heb ze ook zelf helemaal opgevoed ik moet zelf ook voor alle kosten opdraaien. ‘Hoi mam, wat eten we?’ ‘Dag lieverd, we eten lasagne. Hoe was het op school? Ga je wel slagen over 2 weken? Anders kun je volgend schooljaar alle kosten zelf gaan betalen. Want…’ ‘Jullie betalen alleen schoolgeld als je in 1 keer slaagt, nou weet ik het wel! Hoe gaan we volgende week mijn verjaardag vieren?’ ‘Ben je volgende week jarig? Welke dag?’ ‘Je bent toch niet echt serieus mijn verjaardag vergeten? Ik word eindelijk 20! Weetje laat ook maar, ik vier het wel niet!’ ‘Oké is goed, het kost toch alleen maar geld.’ ‘Ja alles kost geld mam. Als je zo op je geld kunt letten kun je beter niks meer vieren of kopen. Dat is toch geen leven? Ik hoef geen eten meer, ik ben boven. Kom Rex, ga je mee naar boven?’ Ik liet mezelf vallen op mijn bed en pakte mijn laptop. Rex kwam helemaal tegen mij aanliggen. Snel keek ik even op twitter en op msn, maar er waren niet echt veel leuke mensen dus sloot ik mijn laptop maar weer af. Dan alvast maar gaan leren voor mijn examens.

Reageer (6)

  • MCourtois

    Mooi!
    x

    1 decennium geleden
  • GreenRanger

    Pfoehh lekkere moeder -_-
    hahaha MAAR 40+30 minuten xd tering lang man!!;o

    Snellverderrr=3

    1 decennium geleden
  • Pia

    Verdeeeer! _O_

    1 decennium geleden
  • Meile

    Ben benieuwd, gauw verder x33

    1 decennium geleden
  • Vamos

    Like it!
    Snel verder! (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen