Hoofdstuk 6
We lagen samen in het zand naar de lucht te kijken. Ik lag met mijn hoofd op zijn borst en hij speelde wat met mijn haar. Toen het echt helemaal donker was stonden we op en liepen we naar mijn huis. Daar ging hij nog mee naar binnen en dronken we nog wat. Hij had zijn moeder ge-sms’t of hij mocht blijven slapen bij iemand vannacht en dat mocht, dus hij bleef bij mij slapen. “sorry, ik heb maar een matras. Als je wilt kun je op de bank slapen?” hij keek me bedenkelijk aan en schudde nee. “Ik kan natuurlijk ook bij jou slapen. We weten natuurlijk allebei dat er niks gaat gebeuren of zo, dus…” Hij maakte zijn zin niet af en ik knikte. Omdat hij geen pyjama bij had moest hij in zijn onderbroek slapen. Ik ging tegen hem aan liggen en legde mijn hoofd tegen zijn borst. Hij sloeg zijn armen om me heen en zo vielen we in slaap. Toen ik de volgende morgen wakker werd van de wekker was hij er niet meer. Even dacht ik dat ik de dag ervoor helemaal gedroomd had, maar toen zag ik dat zijn Nederlands boek er nog lag en wist ik weer precies wat er gebeurt was. Maar waar hij was gebleven wist ik niet. Ik liep heel het huis door en terwijl ik de paarden verzorgde keek ik ook goed of hij daar niet ergens was. Toen ik hem niet kon vinden besloot ik gewoon naar school te gaan. Ik haalde mijn zusjes op bij mijn moeder en zette hun af op hun scholen. Bij school aangekomen was Dean er het eerste 2 uur niet. Ik begon me een beetje zorgen te maken. Wat zou er gebeurd zijn? Zou er iets ergs gebeurt zijn met hem? Was het mijn schuld? Ik kon het niet laten om na iedere vijf minuten naar zijn plaats te kijken, alsof ik heb gewoon over het hoofd had gezien. Maar hij kwam niet. In de pauze zat ik maar wat voor me uit te staren en pratte niet mee met de meiden. Ik volgde hun gesprekken ook helemaal niet. Toen we het derde uur bij wiskunde zaten gaf Megan me een tikje toen de deur open ging. “Waarom deed je dat?” vroeg ik. Ik zag dat Dean met een briefje in zijn hand binnen kwam lopen, hij gaf het briefje aan de leraar en ging op zijn plaats zitten. “Ik ben heus niet dom hoor, ik weet ook wel dat jullie elkaar leuk vinden!” “ssst! Waarom praat je zo hard? En hoe weet je dat?” “dus het is waar?! Ik had gelijk!” “Nee, dat zeg ik niet, hoezo denk je dat?” ik keek een keer naar de plek waar hij zat en zag dat hij naar mij keek. “Nou, jij kijkt zo vaak naar hem, en hij kijkt altijd naar jou. Net ook, hij kwam binnen en het eerste wat hij deed was naar jou kijken.” Daar had ik niks op te zeggen en we luisterde verder wat de leraar te zeggen had. Na het derde uur was is als laatste van de klas het lokaal uit. Toen ik het lokaal uit liep werd ik aan mijn arm naar iemand toe getrokken. Dean stond tegenover mij en hield mijn hand vast. “sorry dat ik vannacht weg moest.” Ik knikte en keek om. “Heb je zin om iets mee te gaan doen? Of ben je nog niet uit?” weer knikte ik en we liepen naar mijn auto. Dean liep een paar meter achter mij omdat hij zijn boeken nog moest wegleggen in zijn kluis. Toen ik bij mijn auto aankwam zag ik een briefje onder de ruitenwisser.
PAS OP VOOR DEAN! HIJ IS GEVAARLIJK!!
Ik hoorde Dean aankomen en stopte het briefje snel in mijn broekzak. Ik stapte achter het stuur en reed automatisch naar het strand. We stapte uit en ik wou in het zand gaan zitten. Hij pakte mijn hand vast en nam me mee naar de waterkant. Ik keek hem aan maar bleef hem toch volgen alsof ik niks anders kon. Bij de waterkant aangekomen begon hij zich uit te kleden (op zijn boxer na) toen ik hem verbaast aankeek zei hij: “we gaan zwemmen” en liep het water in. Toen hij tot zijn middel in het water stond draaide hij zich om en keek afwachtend naar mij. Ik kleedde me ook uit en liep het water in. Hij hield zijn hand naar mij uitgestoken. Ik liep ernaar toe en pakte zijn hand vast. We gingen een stuk verder het water in, toen ik niet meer kon staan trok hij me tegen zich aan en hield hij me omhoog. Automatisch sloeg ik mijn benen rond zijn middel. “Het water is koud.” Zeurde ik.
Er zijn nog geen reacties.