Hoofdstuk 5
Jammer dat er zo weinig mensen lezen:(
Ik liep het huis in en deed het licht aan in de gang. Ik liep de woonkamer in en deed alle gordijnen dicht. Er lag een briefje op tafel, ik pakte het op en las het:
Laura,
Misschien word het tijd voor wat gezelschap van een hond.
Als je wilt gaan we morgen na school voor je een hond uitzoeken.
Groetjes, je moeder.
Ps. Ik had gister wat eten over. Het staat in je koelkast.
Ik warmde de maaltijd op en pakte mijn laptop. Ik had meteen al huiswerk gekregen voor geschiedenis.
Toen ik klaar was ging ik naar de manege 19 stallen op te strooien. Vanavond zouden 5 jonge hengsten komen die meteen de weides op gingen, 5 fokmerries die meteen de veulenboxen in gingen, 6 dressuur paarden, 2 springpaarden en een recreatie paard. Deze kregen allemaal een normale stal en een stukje wei. Toen ik klaar was ging ik in de kantine een glas water drinken. Ik zag door het raam twee grote 7 paard’s vrachtwagens achterom komen met allebei een tweepaard’s trailer erachter. Ik liep naar de oprit en hielp de mensen de paarden eraf te halen en op stal te zetten. Toen alle paarden op stal stonden en de hengsten in de wei met een mega loopstal, bood ik de chauffeurs een kop koffie aan en daarna gingen ze verder.
Ik liep nog een rondje in de stallen om de paarden wat hooi te voeren (ik wist wel dat ze al brok op hadden maar alsnog kregen ze een beetje hooi.) en om te kijken of alle paarden op stal stonden, of de deuren goed dicht waren en daarna ging ik naar bed.
De volgende morgen had ik mijn wekker om half 6 gezet. Ik moest om kwart over 8 op school zijn. Eerst gaf ik de paarden eten en daarna ging ik me snel omkleden. Toen ging naar de manege om de paarden buiten te zetten en de stallen te mesten. De paarden gingen in groepjes van 2 in de wei en een groepje van 3. Toen ik klaar was met stallen mesten om zette ik de 5 merries in een hele grote wei en ging ik verder met hun stallen. Om half 8 was ik klaar en ging ik naar binnen. Om 8 uur was ik klaar met ontbijten en ging ik mijn zusjes ophalen. Mijn moeder was trots voor me dat ik 19 paarden had gevonden en de stallen al had gemest. Ik bedankte mijn moeder en ging op weg om mijn zusjes weg te brengen. Op school aangekomen bleef ik even bij mijn kluisje staan om te kijken in welk lokaal ik dadelijk moest. Toen de bel ging liep ik snel naar de les en ging ik op mijn plaats zitten. In de pauze ging ik bij hetzelfde groepje zitten als gister. Na school kwam ik bij mijn kluisje Dean tegen. “Hey, heb je zin om gezellig iets te gaan doen vanmiddag?” hij vroeg het met een hoopvolle blik. “Ja hoor, lijkt me gezellig.” Dean bleef me aankijken en ik vroeg me af wat er was tot hij zei: “Kan ik misschien met je meerijden, mijn moeder heeft me hier afgezet, en ik heb geen vervoer terug?” ik knikte en we liepen samen naar mijn auto. “Nice auto!” “Dankje.” We stapte in en reden naar mijn huis. “Woon je al op jezelf?” “Ja, maar mijn moeder woont hiernaast en ik ben altijd al erg zelfstandig geweest.” Hij knikte en ik zette mijn spullen weg. Toen ik terug kwam stond hij voor het raam in de kamer naar de manege te kijken. “Heb je zin om even mee de paarden binnen te zetten?”zei ik tegen hem. “Ja is goed.” Samen liepen we naar de manege en zette we de paarden binnen. Het was al half 6. Om 5 uur waren we terug uit school en we hadden het er een half uur over gedaan om alle paarden binnen te zetten en hooi te voeren.
Toen we terug kwamen in mijn huis vroeg ik of hij zin had om te blijven eten. Hij knikte en zei dat hij naar huis moest bellen om het even te vragen. Hij pakte zijn telefoon en liep de kamer in. Na een tijdje kwam hij terug. “Ja, ik mag blijven, kun je me vanavond naar huis brengen dan?” “Ja hoor.” Ik maakte eten klaar voor twee personen en ging aan tafel zitten. Na het eten stopte ik de borden en het bestek in de vaatwasser en liep naar hem toe. “zullen we naar het strand gaan?”vroeg hij. Ik knikte en liep met hem mee naar het strand. Toen we op het strand aangekomen waren gingen we in het zand zitten en keken we naar de zee. Ik voelde dat hij mijn hand pakte en keek er zonder mijn hoofd te bewegen via mijn ooghoeken naar. Ik deed er niks aan. Ik vond het wel fijn.
Er zijn nog geen reacties.