1.
Zuchtend kijk ik op mijn horloge, ik sta nu al langer dan drie uur in de rij voor een handtekening van One Direction. Zelf ben ik absoluut geen fan van de vijf jongens maar mijn zusje, River-Ellie van veertien, wel. Het is omdat ze thuis ziek in bed ligt, want anders had ik hier nooit in de drukte gestaan. Ik voel mijn gsm trillen in mijn broekzak en haal hem eruit, zodra ik mijn gsm tegen mijn oor aan houd, hoor ik River-Ellie aan de andere kant van de lijn gillen.
“Kun je hem al zien, Scar?” vraagt River-Ellie enthousiast en ik moet mijn andere hand tegen mijn vrije oor aanhouden om haar nog een beetje duidelijk te kunnen verstaan aangezien alle andere meisjes die hier zijn oorverdovend gillen.
“Ja, Riv, ik kan ze zien. Maar wie was het ook alweer en hoe ziet hij eruit?” vraag ik en ik hoor River-Ellie grinniken.
“Schattig en middellang stijl haar,” antwoordt River-Ellie en ik kijk met een frons naar de vijf jongens, die naast elkaar aan een lange tafel zitten terwijl ze handtekeningen zetten en op de foto gaan met de meisjes doe voor hun staan.
“River, lieve schat. Ik zie twee jongens die er zo uitzien en de ene heeft een zwarte bril op,” zeg ik en River-Ellie lacht zachtjes.
“Degene zonder bril,” zegt River-Ellie en ik knik glimlachend. Ik kijk naar de donkerblonde jongen en knik goedkeurend als ik hem beter in me opneem. Hij is zeker niet lelijk, dat moet ik toegeven..
“Oké, maar ik ga ophangen, Riv. Ik ben al bijna aan de beurt,” zeg ik, nog steeds kijkend naar de jongen, die nu vrolijk glimlacht in de cameralens van een mollig meisje.
“Heb je mijn cadeautje nog?” vraagt River-Ellie en ik kijk naar het langwerpige, roodfluwelen doosje dat ik in mijn hand geklemd houd.
“Ja, maar wat zit er eigenlijk in en aan wie moet ik het geven?” vraag ik terwijl ik een stap naar voren zet. Gelukkig ben ik de laatste in de rij, anders was ik vast en zeker helemaal plat gedrukt.
“Dat zeg ik niet want dat is een verrassing. Je moet hem aan Liam geven, en ik wil alleen van hem een handtekening, niet van Harry, Louis, Niall of Zayn,” antwoordt River-Ellie en ik trek even een moeilijk gezicht. Ik heb echt geen idee wie van de jongens wie is dus dat word gokken of ze vertelt het me zelf als ik het aan haar vraag.
“Dat is die zonder bril, die donkerblonde, toch?” vraag ik River-Ellie nog even voor de zekerheid.
“Ja,” antwoordt River-Ellie lachend, we zeggen gedag en hangen op. Snel stop ik mijn gsm weer terug in mijn broekzak en kijk glimlachend naar de rij voor me, die steeds korter en korter wordt.
Reageer (1)
mooi !
1 decennium geleden