Harry had veel zin in het nieuwe schooljaar hij had vooral zin in verweer tegen de zwarte kunsten en dat was toevallig zijn eerste les hij liep samen met Ron en Hermelien naar het lokaal en zag daar professor mesano “Hallo Professor” zegt harry “hoi jongen” zegt profesor mesano. Als iedereen zit begint professor mesano te vertellen: “hallo kinderen welkom bij de les verweer tegen de zwarte kunsten we gaan het vandaag hebben over aanval spreuken wie kan mij er een vertellen juffrouw Griffel” zegt profesor mesano “Paralitis deze spreuk verlamt iemand” “correct juffrouw griffel weet nog iemand er eentje Meneer Potter” “emperdementa deze spreuk laat ballen uit je toverstok schieten.” “correct meneer Potter
nog iemand Meneer Lubbermans”
“Ex-Expeliarmus” “Correct Morgen Gaan we deze spreuken oefenen” “eindelijk een leuken meester Fluistert Ron.” “Zeg dat maar tegen Lupos” fluistert harry terug. “Opletten Meneer potter” Zegt professor Mesano “schrijf allemaal een opstel hoeveel welke en wat voor spreuken je moet leren.” “oke professor” Zegt iedereen in koor. Als de les is afgelopen begint toverdranken het gaat als altijd hetzelfde harry maakt een drankje sneep keurt het fout en harry heeft bergen huiswerk daarna volgt Verzorging van fabeldieren als iedereen er is zegt Viracosus “vandaag heb ik een verrassing ik heb aardmannetjes iedereen pak maar een doos en zet die voor je neus.” “wat zit erin?” vraagt Ron. “dat merk je zo wel” zegt viracosus fel.
“Maak maar op en en hou je stok gereed” Als het aardmannetje eruit vliegt roep je “PARALITIS! Oke” “Ja professor” klinkt het in koor. ”oke jongens 3 2 1 nuuuuuuu!” alle dozen gaan open en er komt bij iedereen een aardmannetje uit je hoort een minuut achter elkaar “PARALITIS!” als alle elven verdoofd zijn zegt viracosus “Oke dit is genoeg voor vandaag jullie moeten een opstel schrijven over aardmannetjes”je hoort overal “oh nee.”

na de les gaan ze naar de grote zaal voor de lunch en dan gaan ze naar de leerlingenkamer om te beginnen met hun huiswerk eerst het opstel van sneep en van viracosus en nog van profesor mesano “Het is af” zegt harry opgelucht “wat hoe heb jij dat zo snel gedaan” zegt ron verbaasd” gewoon doorwerken” zegt harry trots hij keek op de klok ”half elf al hoor eens we hebben er meer dan tien uur over gedaan hoor.
Noem jij dat nu al.” “oh” zegt Ron schamend.
“zullen we naar bed gaan ron” zegt harry. “ik maak dit nog even af oké” “oké” zegt harry raar meestal wil ron liever slapen dan huiswerk maken “welterusten Ron” zegt harry “welterusten harry”

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen