06. Hija de la Luna (dochter van de maan)
o en omdat ik soms woorden in een andere taal schrijf zal ik er een sterretje bij zetten en de vertaling staat dan onderaan.
Luna's P.o.v
'Laten we beginnen met de les,'zegt Merlot. Eindelijk nu kan het nu Marie-Loise weg is. 'Vandaag gaan we iets leren over Maan magie oftewel Luna magiare.' Overal vanuit de groep hoor ik entosiast gemompel.Ik begrijp het helemaal Maan magie daar wou ik altijd al meer van weten de maan is altijd iets geweest wat mij fasineerd. 'En ik ga julie wat vertellen over waarom Luna zo kractig is.' Wat gaat hij over mij vertellen? Wat weet hij wat ik nog niet weet? honderde vragen spoken door me heen. 'Wat weet je over mij Merlot?'vraag ik. Alle ogen zijn op mij en Merlot gericht. Ik loop uit de cirkel dichter naar Merlot toe. 'Luna weet je wat jou naam in het Leasos betekend?'vraagt hij aan mij. 'Ik dacht maan,' hhu mijn naam betekend maan. 'Waarom heet ik maan?' 'Ik zal je wat vertellen over jou geboorte Luna,' 'Toen jou moeder zwanger was van jou heerste er een erge ziekte in Ealdore. Jou moeder had deze ziekte ook. Vele geleerde zijde dat ze het niet zou overleven, zeker niet als jij geboren zou worden. Toen jou moeder dat hoorde was ze er kapot van. Ze wou niet dat jou iets over kwam dus vroeg ze mij om raad. Ik wist dat de enige manier om jullie te reden was om maan magie toe te passen. Ik had tegen je moeder gezecht dat ze om middernacht met volle maan een speciaal lied moest zingen. Ze moest de woorden Hija de la Luna zeggen en beloven dat ze haar dochter Luna zou noemen. toen ze dit gedaan had werd ze langzaam weer beter. Jij kwam ter wereld en je ouders noemde jou Luna en gaven jou een ketting. In die ketting die je nu om hebt zit een maan steen.' vertelde Merlot. Ik kon het niet geloven ik ben gered door de maan. 'Maar waarom ben ik dan zo sterk? en wat betekend hija de la luna?' 'Hija de la Luna betekend dochter van de maan. Jij bent de dochter van de maan Luna,' zei Merlot. het werdt me te veel te veel informatie in een keer. ik werdt duizelig en het volgende moment werdt alles zwart.
Reageer (1)
omg
1 decennium geledensnel verder