100*
Allison Black
We stonden met z'n vieren voor de trap en stelde ons op in een rij. Eerst Kim, daarna Emily, dan Leah en al laatste ik. We liepen langzaam de trap af en alle blikken waren op ons gericht. De 9 jongens staarden ons met open monden aan. Ze zagen er allemaal enorm sexy uit met een pak aan. Kim liep naar Jared en die sloeg gelijk zijn arm om haar middel. Sam trok Emily naar zich toe en kuste haar liefdevol. Ik had opeens medelijden met Leah omdat zij geen imprent had hier, Dave was er namelijk nog niet. Ze keek heel verloren rond maar hij was er echt niet. Ik keek nog eens rond en realiseerde me toen dat Rebecca en Rachel er ook niet waren. Zouden die eigenlijk wel komen? Ik wist het niet meer. Ik keek Jacob even smekend aan hij knikte lichtjes naar me en nam Leah's hand toen ze de trap af was. Ze keek hem dankbaar aan. Toen ik de trap af was liep ik naar Seth toe. Hij omhelsde me. 'Je ziet er mooi uit,' fluisterde hij zachtjes in mijn oor waardoor ik kippenvel kreeg. Ik liet hem los en schonk hem een stralende glimlach.
We liepen allemaal naar buiten en de koele wind die waaide voelde heerlijk tegen mijn blote huid. 'Heb je het niet koud?' vroeg Seth lichtjes bezorgd. 'Nee hoor,' stelde ik hem glimlachend gerust.
Opeens hoorde zagen we lichten om de hoek komen. Een auto stopte met piepende banden en Leah's gezicht klaarde helemaal op toen ze zag dat Dave uit de auto kwam. Hij verontschuldigde zich zo'n duizend keer tegenover haar en vertelde haar hoe prachtig ze eruit zag. We vertrokken in de auto's die klaar stonden en reden richting Forks.
De lichtjes die Emmett vanmiddag had opgehangen leidden iedereen naar de oprit van de Cullens. De voordeur stond open en iedereen liep naar binnen. Het was druk maar niet té druk. Alles wat vanmiddag was klaargezet zag er prachtig uit. Terwijl ik de decoraties aan het bewonderen was merkte ik niet op de de wolven heel gespannen werden. 'Jongens, alsjeblieft. Kunnen we vanavond niet gewoon blij voor ze zijn?' vroeg ik zuchtend toen ik het opmerkte. 'Heey Ally,' hoorde ik opeens bij mijn oor. 'Alice!' We omhelsde elkaar even. 'Vinden jullie het erg als ik even met haar meeloop?' vroeg ik aan de anderen. Ze schudde een beetje vaag hun hoofden.'Ben zo terug,' fluisterde ik naar Seth en ik drukte even een kus op zijn mond. 'Tot zo.' Ik liep met Alice mee naar de woonkamer om nog één keer te checken of alles goed was zo. Emmett en Jasper kwamen naar me toe en omhelsde me even. 'Ally, je ziet er echt beeldschoon uit,' complimenteerde Carlisle me toen hij er ook bijkwam. 'Ja, voor een mens,' bracht ik er binnensmonds tegenin. 'Ik denk dat je de menselijke schoonheids-maatstaven nu wel voorbij bent,' hoorde ik Edwards stem grinnikend achter me. Ik draaide me om en omhelsde hem ook. 'Hoe gaat het met de zenuwen?' vroeg ik hem. 'Niet zo goed,' antwoordde hij.
De ceremonie was prachtig. Alles was perfect. Bella was bovennatuurlijk mooi en het geluk straalde van haar en Edward af. Ik hield de hele tijd Seth's hand vast en hij streelde er met zijn duim overheen. Toen het afgelopen was liep iedereen naar buiten om te dansen en feest te vieren. Edward en Bella opende met een dans en hoewel Bella niet zo goed kon dansen, zagen ze er samen perfect uit. Seth vroeg mij ook ten dans en e gleden samen over de dansvloer terwijl ik mijn gezicht in zijn nek verborgen hield. Bij de vierde dans tikte iemand Seth op zijn schouders en ik zag dat het Emmett was. Hij vroeg grijnzend of hij het mocht overnemen en Seth knikte. Emmett pakte mijn hand en legde zijn eigen hand rond mijn middel. Ik leek vast heel klein naast hem maar we hadden plezier. We maakten grapjes over de andere mensen die op de vloer dansten en spraken over de ceremonie. Opeens werd Emmett aangetikt door Jacob. Emmett kuste mijn hand even en gaf me met een knipoog door aan mijn broer. 'Heey,' zei hij. 'Hoi, gaat het nog?' vroeg ik bezorgd. 'Het gaat wel,' zei hij terwijl hij slikte. 'Ik vind dit echt heel knap van je Jake,' vertelde ik hem een beetje ontroerd. Hij glimlachte waterig naar me. Ik veegde een traan die in zijn ooghoek verscheen weg en opeens draaide Jake me in een pirouette van hem weg. Ik kwam terecht in de armen van Edward en zag dat Bella nu met Jacob danste. 'Heey schoonheid,' zei hij glimlachend. 'Flirten nog voor je bruiloft voorbij is hè? Ik denk dat de kers-verse mevrouw Cullen daar niet zo blij mee zou zijn.' Edward lachte en schudde zijn hoofd. Opeens zag ik hem strak naar iets wat achter mij gebeurde kijken. Toen hij me losliet keek ik ook om en zag dat Jacob en Bella een soort ruzie hadden. Hij snelde ernaartoe en duwde Jacob van Bella weg. Jasper en Emmett liepen samen met Edward, Bella en Jake mee naar de rand van hun terrein en ik kon niet zien wat zich daar afspeelde. Ik rende er naartoe maar werd halfweg gestopt doordat Seth mijn pols pakte. 'Ik ga wel even kijken,' stelde hij me gerust. 'Blijf hier.' Ik knikte en hij drukte even een kus op mijn voorhoofd waardoor de vlinders in mijn buik oplaaide. Ik bleef staan kijken wat er gebeurde en opeens ging het heel snel. Seth en Jake veranderde in wolven en blijkbaar hadden de andere het ook zien gebeuren want alle leden van het pack rende opeens langs me heen. Ik zag Jake zich los werken uit het groepje en hij rende het bos in. Hij was weg.
De tranen verschenen weer in mijn ogen. Waarom moest hij altijd zoveel pijn lijden? Ik kon niet langer naar het tafereel kijken en zocht een uithoek van het terrein op. Ik wist waar het riviertje was en ging op de steen die er lag zitten. De tranen stroomden over mijn gezicht en er verschenen zwarte strepen op mijn gezicht. Ik was mijn broer kwijt, alweer.
Na een paar minuten, of misschien waren het wel uren, hoorde ik een stem opgelucht mijn naam noemen. Twee armen lagen opeens rond mijn middel en er werd een kus op mijn hoofd gedrukt. Ik draaide me naar hem om maar hield mijn hoofd naar beneden. Hij tlde mijn kin omhoog en streek mijn tranen weg. 'Je hebt het gezien,' constateerde hij. Ik knikte en begon weer te huilen. Seth omhelsde me en fluisterde me troostende woorden toe. Ik keek op en begon hem gepassioneerd te zoenen, hij stond even versteld maar begon me toen terug te zoenen. Toen ik na 5 minuten eindelijk stopte omhelsde ik hem nog even innig. Hij streek over mijn rug. 'Zullen we terug gaan?' Ik knikt. Ik raapte mezelf weer bij elkaar, veegde de uitgelopen make-up van mijn gezicht en pakte zijn hand vast. Samen liepen we door het bos terug naar het open gedeelde van de tuin. Ik had even geen zin om te dansen dus we gingen staan kijken naar de gezelligheid van de bezoekers. Opeens zag ik dat Bella en Edward naar me toe kwamen lopen. 'Ally, het-het spijt me echt. Dat was echt niet de bedoeling maar hij, het.....' Bella kon niet uit haar woorden komen en keek een beetje moeilijk heen en weer. Ik zuchtte even. 'Het is niet erg Bella, je kon er niets aan doen.' 'Maar ik was zo blij dat hij er was en- en dan gebeurd dit, het is niet eerlijk tegenover hem,' zuchtte ze. 'Het hele leven is niet eerlijk tegenover hem,' zei ik verdrietig. Seth, die naast me stond, sloeg zijn armen om me heen. Bella en Edward keken me schuldig en berouwvol aan. 'Seth, is het misschien goed als ik even alleen met haar praat?' vroeg Edward twijfelend. Seth keek me even aan en ik knikte. Hij knikte op zijn beurt naar Edward en liep samen met Bella naar de dansvloer. Edward bood me zijn hand en begeleidde me naar een bankje bij het plantsoen. We gingen zitten en keken even naar de volle maan. 'Ally, ik weet dat het niet helpt maar het spijt me echt heel erg dat we het Jacob zo moeilijk maken, ookal is het alleen door hier te zijn.' 'Je hoeft je niet te verontschuldigen Edward, ik weet hoe erg jullie het vinden om andere pijn te doen. Ik neem jullie ook helemaal niets kwalijk. Wil je dat zo ook tegen Bella zeggen? Ik wil jullie huwelijksreis niet verpesten.' Bij dat laatste grinnikte ik een beetje en ook Edward lachte. Hij omhelsde me even. Emmett en Jasper kwamen ook naar ons toe. 'Ally, we konden er niet veel aan doen, maar toch het spijt ons.' 'Het is goed, jongens. Jullie probeerden Bella alleen maar te helpen,' hoewel ik ze niks kwalijk nam, lukte het me niet om de trieste klank uit mijn stem te houden. Zij omhelsden me ook en de drie jongens begeleidde me terug naar de dansvloer. Edward had zijn hand op mijn rug gelegd en liep met me mee naar Seth en Bella. Toen ik bij Seth stond trok hij me gelijk dicht tegen zich aan. 'Pas goed op haar Seth, ze is heel speciaal,' zei Edward voor hij wegliep met Bella. 'Zal ik doen,' antwoordde hij. Ik draaide me naar Seth en kuste hem. 'Het komt wel goed,' fluisterde Seth me toe. En op dat moment wist ik zeker dat hij gelijk had.
Dat was het dan. Mijn eerste Seth-story. Ik hoop dat jullie ervan hebben genoten.
Reageer (18)
ik heb er echt van genoten!
1 decennium geledenAaaah wat een super storie was het!! Echt jammer dat die is afgelopen!!! Ben benieuwd naar je volgende!!!
1 decennium geledenHet was echt een heel mooi verhaal, maar wel jammer dat hij is afgelopen. Gelukkig heb je die nieuwe story(flower)
1 decennium geleden