Foto bij Aidyl Rèplaaj

Heb een hele tijd niet meer geschreven (ik was op vakantie), dus hier even het einde van het volgende hoofdstuk:

Lena komt de open plek op lopen met een stapel hout in haar handen. "Sorry als je geschrokken bent, maar het is beter om het vuur aan te houden in verband met wolven en beren en zo." Lena gooit het hout op het vuur en kruipt weer onder de deken. Jullie gaan allebei weer slapen.

Ik werd wakker van Lena die met Grover aan het spelen was. Ik pakte mijn tas en haalde er een reep chocolade uit. In gedachten vervloek ik mezelf omdat ik zo weinig brood had meegenomen. Na een paar minuten kwam Lena naast me zitten. "Wat eet je?" vroeg ze. "Chocola." zei ik chagrijnig. Uit beleefdheid gaf ik Lena een stukje. Voorzichtig beet ze een klein hoekje af, om daarna het hele stuk tevreden in haar mond te stoppen. "Hmmm, lekker," zei ze, "Maar het vult niet echt." Ze pakte haar tas en haalde er een homp brood uit. Verlangend keek ik ernaar. "Heb je niets anders bij je?" vroeg Lena bezorgd. Ze scheurde een stuk brood af en gaf het aan. Dankbaar nam ik een hap.

Ik liep samen met Lena door het bos. Omdat Lena het hert waarschijnlijk toch niet meer zou kunnen vinden, had ze besloten om me naar het dorp waar ze woonde te brengen. Na een paar uur gelopen te hebben, hielden we halt op een open plek. "Laten we even pauzeren, dan kunnen we straks sneller lopen," zei Lena, "Het is nu niet ver meer naar Koudwater."
Na wat gegeten en gedronken te hebben, stonden we op het punt om weer verder te gaan. Lena kijkt echter gefixeerd naar je rugzak. "Wat staat daar nou weer? R...è...plaa...j?" "O, ehm... ja, dat is..." stamelde ik, mijn hersens aansporend om snel een uitvlucht te bedenken. Waarom had ik ook een rugzak meegenomen waar met koeienletters Replay op staat? "Dat is mijn ehm... mijn achternaam." "Je achternaam?" Lena keek me verbaasd aan. "Ja," zei ik zo overtuigend mogelijk, "Mijn volledige naam is Aidyl Replay." Onzeker keek ik Lena aan, maar die scheen het wel te accepteren. Ze liep alweer vrolijk het bos in. "Kom je nog," riep ze me toe, "zo dichtbij is het dorp nou ook weer niet!"

Reageer (1)

  • myms

    uber vette achternaam x'D
    snel verder!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen