Ik concentreerde me weer op de vreemde leeuw, hij keek rustgevend aan. 'Het jong' sprak hij, terwijl hij nog een paar meter moest lopen. Ik legde mijn poot voor Cleayden, 'Je kent de regels' zei de leeuw. Ik keek even naar Nala. Ze was een van mijn beste vriendinnen, maar ze bedroog me nu voor deze zwerver. 'Houdt haar tegen' gromde hij. De jachtpartij dreef me weg van mijn eigen jong. 'Doe het niet! hij is het enige wat ik heb' jammerde ik. 'Ik volg alleen de wette op mijn vader!' snarde de leeuw. Cleayden keek hem nu bang aan. 'Jij bént de koning, jij maakt de wetten' schreeuwde ik. De leeuw keek me even geschrokken aan, maar Nala nam het woord. De vuile bedriegster 'Hij volgt de voetsporen van Scar, Kala' zei ze zachtjes. Ik schudde mijn hoofd hangend. 'Nee, die van Chumvi. Zodra ik zwanger was heeft hij me naar hier gebracht. Het was veiliger voor mij,én het kind'. De vreemde leeuw keek even naar Cleayden, ik zag het in zijn ogen. Hij herkende Chumvi erin. De twee leeuwinnen die me tegen moesten houden keken me vragend aan. De leeuw keek even naar Cleayden en zuchtte toen. 'Hij blijft leven, als hij niet meer de eerste is in de bloedlijn'. Ik knikte, daarna draaide hij zich om en liep weg. De jagers rende snel totdat ze naast hem liepen. 'Kala?' vroeg Nala zachtjes, maar ik pakte Cleayden op en volgde de rest.

Ik keek geschrokken op van een woest gebrul, Cleayden schoot op me af en ging achter me liggen. Myara keek me vragend aan, we hadden de gehele middag samen in de zon gelegen. Ik stond op en hield mijn adem in. Zira. Ze was de koningin van Scar, althans zo zag hij haar. Maar zolang Sarabi niet aftrad, was ze niet meer dan ons. 'Scar was de ware koning!' schreeuwde ze naar Simba. 'Genoeg Zira!' zei Simba kalm. Ze dook in mekaar en wilde Simba aanvallen. Maar de jagers hadden haar al te pakken. 'Neem je welpen mee en vertrek!' gromde Simba. De echte jongen van Scar rende op Zira af. Hij had dezelfde afspraak met haar willen maken als met mij. 'Waar moeten we heen?' vroeg Zira bang. 'Ren, ren ver weg en kom nooit meer terug' zei simba dodelijk. 'Vanaf vandaag zijn jullie verbannen'. Ik keek even geschrokken naar Myara.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen