Foto bij 34. No sleep for 24 hours

Sorry voor het vorige hoofdstuk en dat jullie zo lang hebben moeten wachten voor een nieuw hoofdstuk.
Ik moet dit jaar halen anders krijg ik geen laptop!
En dan kan ik niet elke dag schrijven!

Ze klopte aan en wachtte. 'Binnen!' Hoorde ze de kinderlijke stem van Omber zeggen. Ze liep naar binnen en zag dat ze achter haar bureau stond en een brief las. 'Ga maar zitten, ik kom zo bij je.' Omber liep naar de andere kant van de kamer en las daar verder. Omdat het doorgedrukt was zag ze dat er de hele tijd hetzelfde stond. Ze las: Ik mag niet liegen. Het was met rode inkt geschreven. Ze keek naar het bureau en zag een veer met een rood uiteinde, die veer is vast gebruikt daarvoor. 'Zo,' Ze schrok op en zag dat Omber in de stoel tegenover haar plaats nam. 'U heeft weer straf gekregen voor slapen in de klas, u weet wat dat betekend neem ik aan.' Olette knikte. 'Dan zie ik u morgen met de brief.' Ze knikte weer en stond op. Yes! Ze was dat ene ding vergeten te doen. Ze hoorde Omber haar keel schrapen, het was ook te mooi om waar te zijn. 'U weet toch dat we nog niet klaar zijn.' Olette trok een zuur gezicht en draaide weer om. 'Sorry professor, was het vergeten.' Omber schudde afkeurend haar hoofd. Ze pakte haar staf en zoals gewoonlijk werd ze weer vervloekt. 'Nu mag u gaan.' Zei ze. Olette knikte weer en liep de kamer uit. Toen ze ver genoeg was zuchtte ze overdreven hard, weer die stomme vloek! Die vloek zou ervoor zorgen dat ze 24 uur niet zou kunnen slapen. Als ze dat wel deed zou ze een schok krijgen, en hoe vaker ze inslaap viel, hoe pijnlijker het zou worden. Omber zei dat ze meer moest slapen zodat ze niet inslaap zou vallen in de les. Die spreuk werkt echt goed hoor! Omber moest eens haar hoofd laten nakijken, 24 uur. Dat houd ze nooit vol! Ze zuchtte en zag Vilder op de gang wachten. 'U bent laat.' Zei hij. 'Sorry, maar Professor Omber moest nog iets doen voor ze me wegstuurde.' Hij knikte chagrijnig en liep zijn kantoor in. 'Je mag vandaag de kasten schoonmaken en de trofeeën poetsten. Ik wil mijn spiegelbeeld erin kunnen zien. De spullen liggen in de hoek. En, geen magie.' Mevrouw Norks stond naast hem en keek Olette aan alsof ze haar zou willen bespringen. Olette knikte met een kleine pruil en ging aan het werk. 'En dan gaan wij leerlingen die denken dat ze de regels mogen breken betrappen. Of niet m'n lief?' Hij liep het kantoor uit en Olette bleef alleen achter.

Ze was bijna klaar, nog 1 trofee. Ze legde de trofee die ze klaar had weer terug op de juiste plaats en pakte de laatste. Ze maakte hem schoon en legde hem voorzichtig op de plank. Die plank was nogal erg los dus moest ze voorzichtig zijn. Ze legde het rustig neer maar toen ze iemand haar schouder voelde vastpakken gilde ze en stootte ze de plank aan. Met veel kabaal viel alles neer. Olette gilde nog steeds en ze voelde dat iemand een hand op haar mond drukte. Ze beet hem of haar in de hand. 'AU!' 'Ssst!' Hoorde ze iemand sissen. Ze pakte haar stok en draaide zich om.

Kudo? Reactie?

Reageer (2)

  • Lpayno

    Hahah die Vilder~! 8'D
    Mevrouw Norks is volgens mij een behekste vrouw
    (krul)

    1 decennium geleden
  • Smesty

    wie is dat?! i want to know it!!
    love it!!
    snel verder!!
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen