Hoofdstuk 7
~Tijdsprong naar terug naar huis~
Ik zit in de auto terug naar huis een beetje met mijn mobiel te kloten tot ik een smsje krijg. Em, morgen heb ik opeens een interview… is 3 uur bij jou ook goed? XJB Sure. I’ll see you at 3 pm. stuur ik terug. Vandaag op school kwamen er allemaal meisjes naar me toe vragen wat er was gebeurd. Ik had maar gezegd dat ze op Justins twitter dat konden zien en toen was ik snel weggelopen. We komen aan bij mijn huis. Ik loop naar binnen en loop naar de keuken. Daar pak ik een zak chips uit de kast en loop ermee naar boven. Als ik daar aan ben gekomen krijg ik een smsje van Liz Ga je vanavond mee naar het schoolfeest? X Oja het schoolfeest. Ik mocht niet van mijn moeder… maar misschien als ik het nog een keer vraag mag het wel! Ik hoop het. Ik loop naar de kamer waar mijn moeder is. ‘mam?’ vraag ik op mijn allerliefste stemmetje ‘mag ik vanavond alstublieft naar het schoolfeest?’ mijn moeder kijkt me nadenkend aan ‘nou… omdat je het weer goed heb gemaakt met Justin Bieber mag het voor deze keer’ ‘YESS! Dankjedankjedankje!’ roep ik en ik geef mijn moeder een knuffel. Ik ren opgelaten naar boven. JAA IK MAG NAAR HET SCHOOLFEEST!!!! Stuur ik naar Liz. Echt waar? Super! Ik kom om 8 uur naar jouw huis oke? X
Okee tot vanavond! X man ik ben echt blij dat ik mag! Oshit het is nu 5 uur en ik moet nog een outfit uitkiezen! Ik loop in mijn kast. Het is een inloopkast voor de duidelijkheid (:. Na ongeveer 1,5 uur zoeken heb ik eindelijk een outfit uitgekozen. Na het eten ga ik snel onder de douche en trek ik de outfit aan. Ik stijl mijn haar en maak me op. Als Liz aanbelt kom ik snel naar beneden gelopen. ‘Wauw!’ roept Liz sprakenloos, ik bloos ‘Zie ik er goed uit?’ Liz knikt. ‘Nou kom op Liz! Laten we lekker gaan feesten!’ mijn vader had een limousine voor ons geregeld zodat we een beetje in stijl daar aan konden komen… maar dat wist Liz niet! ‘Waar is de auto?’ vraagt Liz. Dan komt de limo aangereden. ‘Omygosh is dat een limousine?!’ roept ze uit. ‘Ja nou komop Liz! Voordat het feest afgelopen is!’ ik trek haar de limo in. Liz kijkt verwonderd naar de limo. Ik moet lachen om haar gezicht en maak snel een foto met mijn mobiel. ‘Haha ik heb je op de foto’ zeg ik pesterig. ‘Oh gemeen! Wissen!’ roept ze. ‘Dacht het niet die gaat op twitter!’ snel zet ik de foto in een tweet. Erbij schrijf ik Liz’s 1e keer in een limo ‘Je hebt het toch niet echt op twitter gezet?!’ ‘euh natuurlijk wel!’ Liz kijkt eerst een beetje boos maar als ze de foto ziet schiet ze in de lach. ‘Dit moment zal ik niet snel vergeten!’ ‘Dames we zijn er.’ Zegt de chauffeur. ‘Kom Liz! We zullen laten zien hoegoed we kunnen dansen!’ ik trek Liz uit de limo. E staan buiten allemaal mensen te kijken naar de limo. Snel lopen Liz en ik naar binnen. ‘Wil je wat drinken?’ roept Liz. Ik knik en loop achter haar aan. ‘doe maar een colaatje’ een jongen naast me kijkt me aan. ‘Cola? Het is een feest! Neem drank ofzo.’ Voor ik iets kan zeggen heeft hij al een Flügel voor me bestelt. ‘Euh dankje.’ Zeg ik stamelend. De jongen kijkt hoe ik het opdrink en geeft me dan nog een Flugel. Ik vind het onbeleefd om nee te zeggen dus ik drink het op. ‘zo die is veel sterker’ de jongen grijnst ‘ja dat was gemixt met wiskey.’ Liz tikt op mijn rug en geeft me de cola. ‘hier’ in een slok drink ik het glas leeg om de vieze smaak van de gemixte Flugel weg te spoelen. ‘Wow heb je dorst?’ Liz kijkt verbaasd. ‘nee ik heb net een drankje op wat echt heel ranzig was.’ ‘Oh okee.’ ‘Wil je met me dansen?’ een best knappe jongen kijkt me bijna smekend aan. Eigenlijk moet ik het niet doen… wat nou als er iets in de krant komt ofzo! ‘Natuurlijk wil ze!’ zegt Liz voor me. Ik kijk Liz chagerijnig aan. De jongen pakt mijn hand en sleept me de dansvloer op. Net op dat moment komt er een schuifelnummer. De jongen drukt me stevig tegen zich aan. ‘Hoe heet je eigenlijk?’ vraag ik om een beetje los van hem te raken. ‘Daniel’ ‘O leuke naam ik ben…’ Daniel legt zijn vinger op mijn lippen ‘Emily Ik weet het.’ We schuifelen nog een beetje en aan het einde van het nummer komt zijn gezicht opeens heel dicht bij mijn gezicht. Omygosh hij wil me toch niet zoenen? Als er nog iets van 1 centimeter over is kijkt hij me heel intens aan ‘Are you really the prinses?’ Wat?! Danst hij alleen met me omdat ik een prinses ben? Wat een klootzak! Ik maak me los uit zijn greep en loop weg. Ik voel hem staren naar me maar ik loop gewoon door. Als ik bij de wc aankom zie ik dat Liz aan het huilen is. ‘Liz wat is er?’ vraag ik. ‘Ik.. en toen.. .ik haat hem zoo!’ stamelt ze. ‘Hier drink maar rustig op.’ Ik geef haar een glas water. ‘Wat is er gebeurd?’ vraag ik kalm. ‘Lars, de jongen die ik al heel lang leuk vind weet je wel’ ik knik. Liz had het echt bijna áltijd over lars! ‘hij kwam naar me toe en toen toen vroeg hij of ik wilde dansen’ ‘ech? Dat is geweldig!’ onderbreek ik haar. Liz schud haar hoofd ‘Toen we dansten boog hij zijn hoofd naar me en kuste hij me. Maar na de kus liet hij me opeens los en liep hij naar zijn vrienden’ ‘Huh… hoezo dat nou weer?’ ‘Dat wist ik dus ook niet dus liep ik naar hem toe en vroeg waarom hij wegliep en toen zei Jason, een vriend van hem dat hij de weddenschap had gewonnen om met mij te zoenen.’ Liz begint weer te huilen ‘WAT?! Hij heeft je gekust voor een Weddenschap?! Wacht even.’ Boos liep ik de wc uit en liep ik naar Lars en zijn vrienden. Boos zeg ik ‘Lars! Ben jij nou echt zo zielig om een wéddenschap te doen om Liz te kussen? Wat ben je een klein kind!’ verbaasd kijkt Lars naar me. ‘het was maar een grapje hoor!’ zegt hij arrogant. ‘Nou misschien denkt Liz er niet zo over!’ boos loop ik terug naar de wc. Daar staat Liz nogsteeds maar wel een stuk kalmer. ‘Zullen we nog even dansen of wil je weg?’ vraag ik. ‘Zullen we nog even dansen?’ zegt Liz onzeker. Ik glimlach ‘Goedzo Liz! Je moet je niet op je kop laten zitten door zo’n eikel!’ samen lopen we naar de dansvloer. Als we klaar zijn met dansen bel ik James, mijn chauffeur. Hij komt zo. Liz en ik gaan alvast buiten staan en na een paar minuten komt de limo al voor rijden. Als we thuis zijn gaan we direct door naar mijn kamer. Liz blijft namelijk slapen! We kletsen nog even door over het feest en dan begint Liz opeens over Justin. ‘Halloo! Hij is een ‘vriend’ van je! Dan moet je toch wel wat over hem weten!’ dat is waar… ‘okee begin maar’ zucht ik. Liz begint te stralen. Langzaam val ik in slaap terwijl Liz doorgaat over Justin.
Reageer (1)
Snel veder
1 decennium geleden