4 november
Victorix bonkte met zijnvolle gewicht tegen de deur, maar toen hij door had dat het niet werkte, ginghij bij de anderen zitten.
Het was precies of ze in een eetzaal zaten. Erlagen nog 2 halve broden op tafel. De broden lagen op planken waar iets ingegrift stond. Pim stond op en keek op de planken. “Zicht, tast en smaak zijnal weg. Hier liggen nog juist reuk en gehoor.” Zei Pim. “Dat hebben ze gebruiktom de krachten van de anderen af te nemen.” Zei Victorix. “Zodat we jou nietmeer kunnen redden.” Vulde Pim aan. “Allemaal goed en wel.” Zei Raphael “Maarondertussen zitten de andere 3 daar wel nog opgesloten.” “Raphael heeft gelijk.We moeten naar de kerker toe. Weet jij hoe we hun zintuigen kunnen teruggeven?”vroeg Pim aan Victorix. “Ja. Tast is het sterkste zintuig. Als Sterre nog nietsvan het brood heeft gegeten, kan ze de zintuigen van de anderen teruggeven.Maar jullie moeten wel allemaal tesamen zijn, in 1 ruimte.” AntwoorddeVictorix. “Hoe weet jij dat?” vroeg Raphael. “Omdat dat zo in de legende staat.Het zal dan ook waar zijn zeker?” antwoordde Victorix. “Ok, eerst hier proberenuit te geraken!” zei Pim die zich naar de deur begaf.
Dudu gooide de deur van dekerker open, maar sloot hem meteen weer achter hem. “Hebben jullie allemaalflink jullie brood opgegeten?” vroeg hij extreem vriendelijk. ‘Te vriendelijk.’Spookte het door Sterre’s hoofd. ‘Hij is iets van plan.’ Marcel en Anastaciaknikten overdreven. “Jij ook, meisje met de rode handschoentjes?” vroeg Dudu.Voordat Sterre het door had, had Dudu haar arm vast. “Ja.” Antwoordde Sterre.“Dan vind je het vast niet erg als ik die handschoentjes uit trek.” Zei hij.Sterre begon te zweten. Dudu trok haar beide handschoentjes uit. Sterre staksnel haar handen in haar zakken. “Jij hebt helemaal je brood niet opgegeten!”riep hij woedend terwijl hij de strozak, waarachter Sterre haar brood hadverstopt, wegschopte. Sterre begon bijna te huilen van schrik. Dudu snakteSterre’s handen uit haar zakken en liet haar het brood vasthouden. “Raphael!”riep ze net voor ze in een standbeeld veranderde.
Er zijn nog geen reacties.