Yes!
Xx-.
Preziosa Stella
Nadat ik een gewaad van Draco had gekregen -er was geen verschil tussen jongens en meisjes gewaden- stond ik tussen kleine kinderen die opgewonden aan het praten waren, iets wat me eigenlijk heel erg irriteerde. Professor McGonnal hield haar -blijkbaar eeuwige- toespraak. Toen was me duidelijk geworden wat er zou gaan gebeuren... nou ja, ik wist dat je naar voren moest komen en dat er dan een hoed op je hoofd gezet zou worden om daarna wat vaga dingen te bepalen. Ik vroeg me af in welke afdeling Draco zou zitten. Toen de deuren van de Great Hall opengingen liepen we in rijen van twee naar voren. Toen we stil stonden, stond een man met een lange grijs-zilvere baard op. Daar werd het vage gedeuns over de sorteerhoed uitgelegd. We gingen het alfabet af en uiteindelijk kwam ik aan de beurt. Zelfverzekerd ging ik zitten. 'Je hebt een interessante geschiedenis, al veel meegemaakt... je bent leergierig, moedig, sterk, maar vooral sluw, en je hebt je momenten dat je uiterst gemeen kunt zijn... dit is makkelijk...' ik wist dat de stem van de hoed was, bij de vorige leerlingen was dat ook zo. 'SLYTHERIN' riep de hoed door de zaal. Snel keek ik naar de tafel die aan het juichen was, en zag tot mijn grote opluchting dat Draco aan die tafel zat. Lachend liep ik erheen om meteen naar Draco te gaan. Jammer genoeg werd ik opgehouden door meisjes die zich aan me voor wilden stellen. Haastig zei ik ze gedag en ging toen meteen op de plek zitten die Draco voor me had vrij gemaakt. 'Yes! En, wat is het eerste wat we gaan doen?' 'Een schooluniform voor jou kopen in Diagon Alley, we hebben morgen toch vrij' zei Draco tegen me. 'Eh, wat is Diagon Alley? Sorry, ik weet nog niet alles...' even keek hij me raar aan maar herpakte zichzelf snel. 'Diagon Alley is een soort van winkelcentrum. Daar gaan we morgen heen.' 'En dan vertel ik je wel waarom ik niet alles weet.' 'Wat weet ze niet?' vroeg een donkere jongen die naast Draco zat. 'Oh, wat onbeleefd van me' zei Draco op een kakkerige toon. 'Preziosa, dit is Blaise, Blaise, dit is Preziosa.' De jongen, die blijkbaar Blaise heette stak zijn hand naar me uit. 'Opmerkelijke naam... heel mooi ook, komt niet vaak voor... nou ja, als je iets moet weten, bij Draco en mij kun je altijd terecht' zei Blaise met een knipoog. 'Is goed' antwoordde ik vrolijk. Door ons gesprek had ik niet door dat de Indeling nog bezig was en nu was afgelopen. Dumbledore stond op en hield zijn toespraak, volgens Draco en Blaise was die heel saai, dus luisterden we niet echt meer. Dat wat ik wel hoorde was dat Dumbledore 'smakelijk' zei. Opeens lag de hele tafel vol met eten en gretig pakte ik zo veel mogelijk eten. Toen Draco en Blaise me verwonderd aankeken stopte ik heel even. "Waaaat? ik heb echt al heel lang niet meer zo veel mogen eten, en nu ik de kans krijg kijken jullie me aan alsof ik een aap met een varkensneus en alien voelsprieten ben' voegde ik er spottend aan toe. Blaise klopte Draco op zijn schouder. 'Jongen, je weet ze wel uit te kiezen!' Ik vroeg me af wie hij met 'ze' bedoelde, alsof Draco meisjes gebruikte... maar ik kon voelen dat dit niet het geval was. Ik besloot me niet meer druk te maken en toen we klaar waren gingen we naar onze slaapzalen. Toen we wisten waar we mochten slapen gingen we naar boven. Ik liet me in het eerste bed vallen, en opeens merkte ik hoe moe ik wel niet was. Ik wenste iedereen welterusten. Niemand had zich voorgesteld omdat ze al meteen lagen te slapen. Dan morgen maar, dacht ik. Ik besloot om maar meteen te slapen, omdat het voor mijn gevoel minder lang zou duren tot het morgen was als ik sliep. Ik keek echt uit naar morgen.
Er zijn nog geen reacties.