Ik liep terug naar mijn bureau en ging zitten. Ik weet dat het hun keuze was om te gaan roken. Ik zou me er verder niet mee gaan bemoeien. Ik zuchtte en sloeg mijn boek open. Huiswerk. Ge-wel-dig. "CATHYYY!" hoorde ik mijn broer vrolijk roepen toen hij naar boven kwam. "Yo!" was mijn antwoord. Casey was 19 en ja, woonde nog steeds thuis. Kan je het geloven als ik zeg dat mijn broer en ik nog nooit ruzie hebben gehad? Natuurlijk wel eens kleine ruzietjes over een telefoon of een nieuwe wc-rol op de houder doen. Maar nooit elkaars haar uittrekken of iets dergelijks. En als we eens behoefte hadden aan opluchting zeiden we simpelweg 'klootzak', 'kutwijf', 'kaklul', 'kut hoer', 'uit de baarmoeder geslingerd kut kind' of 'typisch het geval van een gescheurde condoom' dingen. Mijn broer en ik begrepen elkaar dan ook zo erg goed dat we een beetje onze eigen taal hadden ontwikkeld. 'Casey, lurkflessie?' betekende 'wil jij ook een flesje water?' en 'ik haat je' betekende 'ik hou eigenlijk zielsveel van je'. En daarom was ook ons ritueel van als iemand het huis binnen kwam of naar boven kwam lopen 'yo' te roepen. Ik grinnikte en opende mijn schrift. Oh man. Huiswerk. Wat een hel. Ik zette mijn pen op het papier en begon woorden te krabbelen. Nog geen 20 minuten later was ik klaar. Ik glimlachte. Goedzo Cathy, goedzo. Ik deed mijn computer aan en ging naar twitter. 'Huiswerk klaar, nu lekker luieren' typte ik. Ik scrolde een beetje door twitter heen toen ik een tweet van Cara zag. 'Lekker buiten chillen met nieuwe mensen. Ben benieuwd'. Ik las de woorden en er gingen rillingen over mijn rug heen. Het zal wel. Ik scrolde weer naar boven maar mijn blik bleef hangen op een tweet van Lindsay. "Omg, lekkere shit hebben ze hier! #nieuwemensen #ibelieveicanfly' Mijn ogen werden groot. Nee. Nee. Dit kon niet. Lindsay en Cara zouden dat nooit doen. Ik keek uit het raam. Het groepje dat er een half uur geleden nog stond was weg. Ik liet mijn schouders zakken en keek naar het beeldscherm. Ik wist dat het hun eigen keus zou zijn, maar goed voelde het niet. Aan één kant was ik blij dat ik hier niet voor gevraagd ben. Ik wil me hier niet eens mee bemoeien ook. Ik ben alleen teleurgesteld. Ik stond op en deed de tv aan. Zachtjes ging ik zitten op mijn bed met mijn rug tegen de muur. "Dora Dora, klik op Dora. Dora Dora, klik op Dora" zong de tv hard. Shit, vergeten. Gister was er een video van Justin Bieber op tv en ik had hem keihard aangezet. Ik greep naar mijn afstandbediening om hem zachter te doen. "ZWIEBER NIET STELEN, ZWIEBER NIET STELEN!" hoorde ik Casey vanaf zolder meebléren. Ik lachte. "YOU GO GIRL!" schreeuwde ik lachend. Ik hoorde hoe mijn broer zijn bureaustoel naar achter schoof en als een stier de trap af vloog. "IK KRIJG JOU WEL!" riep hij dreigend terwijl hij naar mij toe rende. "Oh sure. Dude, ik ben 1.85 en jij 1.75. Durf je het echt aan?". Hij knikte en lachte. Hij kwam op me af en duwde me achteruit. "Dude, dat was zojuist 10 hele centimeters dat jij mij verplaatst hebt" lachte ik. Casey was een klein onderkruipsel. We scheelde 3 1/2 jaar maar ik was altijd groter dan hem geweest. Weird huh? Hij stopte met duwen. "Oke oke. Ik geef het op. MAAR JIJ GAAT WEL BROWNIES BAKKEN!". "Ohja? Wil ik dat?" ik keek hem lachend aan. Hij knikte en liep weg. "Ik weet zeker dat je het voor 5 euro wel wilt doen.". "HIER KOMEN CASEY! MÉT HET GELD!" riep ik terwijl ik achter hem aan rende. Dit was altijd zijn tactiek om mij aan het bakken te krijgen. Nouja, 5 euro was niet slecht voor een browniemix van 2 euro waar alleen maar water bij moest. Enkel een beetje mixen en hoppa! de oven in. Kind kan de was doen! Kuchkuch. Ik liep naar beneden en begon de browniemix te maken en stopte het uiteindelijk in de oven. "Tadaaaaaa!" zei ik niet veel later trots toen ik bij Casey op z'n kamer stond met de brownies in mijn handen. "BROWNIES!" was het enige wat Casey nog kon zeggen. Ik begon te lachen en gaf de brownies. "Jongens.." zuchtte ik en liep weer terug naar mijn kamer. Daar ging ik weer op het bed zitten en zette de tv weer aan. Zachtjes voelde ik mijn oogleden zwaar worden.

~~~~~~~~~

MIJN TWEEEEEDE DEEL. en ook even de laatste voor vandaag want ik ga nu naar bed omdat ik barst van de migraine -_____-

Reageer (2)

  • Smoke

    beterschap<3

    1 decennium geleden
  • DancingBunny

    whahahahahahahahahahaha
    ik alch me kapot xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen