Ch. 66 Raamkozijn
FAITH POV
Blaise’s hand gaat rustig heen en weer over mijn rug. Ik heb me in zijn armen genesteld en ben met hem naar het haardvuur aan het kijken. Alexander is aan het leren, Sky en Draco zijn hun vriendschap weer aan het herstellen en volgens mij gaat het tot meer leiden aangezien Draco haar gekust heeft. En waar Theodore is weet ik niet, om eerlijk te zijn boeit me dat ook helemaal niet. Blaise drukt een kus op mijn slaap. Oh god, ik ben zo blij dat ik hem heb. Ik draai mijn hoofd zodat ik recht in zijn ogen kan kijken en druk dan een kus op zijn lippen. Achter me hoor ik een kuch. Verveeld draai ik me om en zie daar Layla met haar volgelingen staan, waaronder Eliza. Het meisje dat vroeger mijn beste vriendin was, ik heb al over haar verteld. ‘Blaise’ liefjes kijkt Layla hem aan, aan mij geeft ze geen aandacht zoals altijd. Niet dat ik het erg vind, laat het me zo zeggen ik moet haar niet hebben. De make-up die op haar gezicht ligt is minstens twee centimeter dik. ‘Layla’ Blaise is altijd bijna beleefd, maakt niet uit of hij een persoon niet kan hebben. ‘Hoe is het met je?’ ‘Goed, dank je’ ‘Met mij is het ook goed’ ze zette zich, zonder ook maar iets te vragen, naast Blaise neer in de zetel. Geïrriteerd zucht ik en ik sta recht. ‘Tot straks schatje’ ik druk een kus op Blaise’s mond, deze laatste kijkt me smekend aan om te zorgen dat ik blijft. ‘Sorry schatje. Ik heb afgesproken met Blue, maar Alexander komt er aan’ dankbaar kijkt Blaise Alexander aan. Zodat ik weg kan wandellen. Je mag eigenlijk niet liegen tegen je lief, ik weet het. Maar alles is goed om weg te raken bij Layla. Alleen wandel ik door de gangen van Zweinstein. De stilte zorgt ervoor dat ik even kan ontsnappen van al het huiswerk enzo veel meer. Ik zet me in het raamkozijn en kijk naar buiten. Het zwerkbalteam van Huffelpuf vliegt over het zwerkbalveld heen en meer. Gefascineerd blijf ik er naar kijken. Ze bewegen allemaal zo snel en gracies, ik kan wel vliegen maar zeker niet zo mooi. Het lijkt alsof ze allemaal op een bezem geboren zijn. ‘Ben je de concurrentie aan het bespieden?’ een warme adem voel ik mijn nek. Verbaasd draai ik me om en kijk in twee groene ogen, de twee ogen van Theodore. ‘Je deed me schrikken’ ik leg mijn hand op mijn hart dat snel op en neer gaat. ‘Slecht geweten?’ hij grijnst en gaat tegenover me in het raamkozijn zitten. ‘Niet dat ik weet, wat doe jij hier?’ ‘Wandelen, niets doen’ hij glimlacht. Ik snap echt niet wat Sky tegen Theodore heeft, hij is toch lief en vriendelijk? Maar ja, Sky kan wel meerdere mensen niet af. ‘Een sikkel voor je gedachten’ verbaasd kijk ik omhoog, naar zijn gezicht. ‘Ik was over Sky aan het denken’ ‘Sky? Serieus?’ ik knik. ‘Is er iets mis met haar ofzo?’ ‘Bwa, ze is nogal associaal’ ‘Ze heeft je niet zo heel erg graag’ floept er uit mijn mond. ‘Waarom niet?’ ‘Ik weet het niet en ik heb ook geen flauw idee’ ‘Dus jij mag me wel?’ weer die grijns. Het is zo’n grijns die Draco ook heeft als hij weer een meisje rond zijn vinger probeert te draaien. ‘Ja, tuurlijk’ ‘Waarom?’ ‘Omdat je aardig en vriendelijk bent’ er verschenen geen blosjes op mijn wangen nadat ik de woorden gezegd had. Waarom zouden er blosjes komen? Ik spak de waarheid en bedoelde er niets meer of minder mee.
De uren verstreken en ik bleef bij Theodore zitten. Ik kwam er achter dat hij al lang vrienden was met Draco en Blaise, iets wat ik niet wist. Dat hij de neef van Alexander is en dat hij veel grappiger is dan ik dacht. Zijn humor is droog en sarcastisch, veel beter dan bijvoorbeeld Draco’s humor. ‘Volgens mij moeten we maar eens naar de leerlingenkamer gaan’ verbaasd keek ik naar buiten, waar de maan al helder aan de hemel scheen. De zwerkbaltraining moest al lang geleden gedaan zijn. ‘Dat is misschien wel een goed idee’ ik sta recht en strek me eens uit. Doordat ik lang in dezelfde possitie gezeten heb voelen mijn spieren allemaal stram en stijf aan. ‘Gaat het?’ een hand voel ik op mijn onderrug en Theodores gezicht komt voor het mijne te hangen. Ik knik. ‘Gewoon een beetje spierpijn’ Theodore glimlacht, twee rijen witte tanden komen te voorschijn en twee kuiltjes vormen zich in zijn wangen. Dat was me nog nooit opgevallen. ‘Vond je het leuk?’ zijn stem trekt me weer naar de realiteit en zijn hand, die nog steeds op mijn onderrug ligt, geeft een duwtje zodat ik mee beginten te wandelen. ‘Ja, jij?’ ‘Natuurlijk, als ik bij zo’n mooi meisje ben kan het moeilijk saai zijn’ deze keer vormen er wel blosjes op mijn wangen. ‘Je moet niet blozen’ door Theodores woorden moet ik nog harder blozen en richt mijn ogen dan maar op de grond. Zijn hese lach vult de gang, ondanks dat zijn lach hees is is hij ook zeer vertrouwelijk en huiselijk. Alsof ik hem al jaren ken. ‘Faith?’ Sky kijkt me verbaasd aan, al snel verplaatst ze haar blik naar Theodore en dan naar zijn arm die achter mijn rug ligt. Met open mond kijkt ze ons aan. ‘Sky is er iets?’ verbaasd doe ik een stap naar voor, waardoor Theodores hand van mijn onderrug valt. ‘Wat doe hij bij jou?’ het woord hij spuugt ze bijna uit. ‘Zo erg is hij toch niet?’ ‘Vertel het maar is tegen Blaise dat je bij hem gezeten hebt’ ik draai met mijn ogen. ‘Dat zal ik wel doen, Blaise is niet het jaloerse type’ Sky draaide met haar ogen, maar daar ging ik niet meer op in. Samen met haar en Theodre wandelde ik, in complete stilte, naar de leerlingenkamer. ‘Wat deed Sky bij Theodore in de buurt?’ vraagt Draco aan mij zodra de deur van Sky’s kamer met een klap in zijn slot valt. ‘Ze kwam Theodore en mij tegen en is dan maar met ons mee naar de leerlingenkamer gewandelt’ ‘Wat deed jij bij Theodore?’ deze keer is het Blaise die me raar aan kijkt. ‘Ik vond Blue niet en toen kwam ik Theodore tegen en ben ik aan de praat geraakt’ ‘Voor 3 uur?’ ik knik. Wat is daar zo erg aan? ‘Jongens, ik ben het maar hoor. Waarom zou ze niet bij mij mogen zijn?’ Theodore drinkt een slok van zijn glas en kijkt Blaise en Draco vragend aan. Beide jongens zwijgen en in het voorhoofd van Blaise is een denkrimpel te zien. Wat heeft iedereen er toch tegen dat ik met Theodore op trek?
Sorry, sorry, sorry! Sorry omdat ik echt amper upload, maar ik heb het redelijk druk en wanneer ik op de laptop zit dan schrijf ik niet >.< Heel erg irritant, nou ja nog eens sorry ...
Oh ja, volgende week sowieso geen nieuw deeltje aangezien ik zaterdagnacht (3h 's ochtends) naar Frankrijk vertrek voor een week (:
Reageer (4)
wat zijn jongens toch snel jaloers
1 decennium geledenlove it!!
snel verder!!
X.
Haha, jij vertrekt 's nachts :p
1 decennium geledenEn ik heb ook iets tegen Teo, hoewel ik er niet echt een gezicht bij kan plakken. Maar hij lijkt me gewoon zo'n hatelijk persoontje. Die zoizo binnen x aantal delen, Faith zal misleiden. Of iemand anders misschien wel
Snél verder
dont be jalous, idiot.
1 decennium geledenSnel weer verder.
Xx,
Je mag blij zijn dat je verhaal zo leuk is, want ik moet eigelijk een nieuw stuk schrijven voor Marked and Bitten en dit weerhoud er me van, omdat het zo goed is! Stiekem vind ik het zielig dat Faith Blaise in de steek laat, maar ik zou ook niet bij Layla willen blijven. Ha, ik haat Theo Nott, he's such a prat. Nu ja, ik vind h'm een creep. En Theo die grappiger is dan Draco? Yeah, dat kan echt niet. Toch niet in mijn wereld . Wat iedereen tegen Theo heeft? HET. IS. EEN. PEDO. OF. GIGANTISCHE. PLAYBOY. alletwee not done voor aardige meisjes zoals Faith. Blaise moet h'm op z'n face slaan, dat zou leuk zijn. Oh, ik zal nu al veel plezier op reis zeggen (en snel verder! Don't forget it!)
1 decennium geleden