This girl has something magical
Draco Malfoy
Ik liep rustig over het terrijn van Zweinstein om de omgeving weer in me op te nemen, iets wat ik sinds mijn eerste jaar op Zweinstein deed. Ik liep naar het meer toe om te kijken hoe vuurvliegjes prachtige lichkunstwerken maakten. Ik kon me niet voorstellen dat ik ooit iets mooiers had kunnen zien. Daar vergiste ik me in, want toen ik eenmaal verder liep, zag ik een meisje liggen. Eerst dacht ik dat ik haar maar beter kon laten liggen, dat ze van de avond aan het genieten was. Toen ik eenmaal dichterbij kwam, zag ik dat ze aan het slapen was. We zouden zo in de Great Hall moeten zijn, dus besloot ik haar wakker te maken. Zachtjes hurkte ik naast haar neer. Ik wilde haar meteen wakker maken, maar toen ik haar gezicht zag kon ik dat niet meer. Haar gezicht was bleek, haar haren waren nog lichter dan mijn sneeuwwitte haar, haar lippen hadden een perfecte vorm en ze leek heel vredig te slapen. Kortom; ze was prachtig. Toch maakte ik haar wakker door op haar wang te tikken. 'Hallo? Wordt wakker, hallo?' Haar gezicht betrok een beetje. 'En als ik wakker ben, wat dan?' vroeg ze met lichte irritatie in haar stem. Ik stopte met tikken en ze kwam overeind. Toen ze haar ogen open deed keek in in de prachtigste ogen die ik ooit had gezien. Haar ogen waren zo blauw als de nacht en het leek alsof er kleine sterretjes in zaten. Ze was nog bleker geworden toen ze haar ogen had opengedaan. 'Eh, gaat het wel? Je ziet een beetje pips...' vroeg ik. 'Em, ja, het gaat heel goed en...' even keek ze om zich heen 'waar ben ik?' Terwijl ze het vroeg schoof ze een stukje van me af. 'En wie ben jij' vroeg ze. 'Je hoeft niet bang te zijn, ik bijt niet hoor' grinnikte ik. 'Je bent hier op Hogwarts en mijn naam is Draco Malfoy.' Ik stak mijn hand naar haar uit toen ik overeind kwam. Ze nam hem aan en zo trok ik haar overeind. 'En wie mag jij dan wel niet wezen?' vroeg ik geinteresseerd terwijl ik haar hand los liet. 'Mijn naam is Preziosa Stella, vraag maar niet verder, je zult het wel leren in de tijd dat je me leert kennen. Het is een lang verhaal. Hoe ik hier kom, bedoel ik' voegde ze er snel aan toe toen ze merkte dat ik haar niet helemaal kon volgen. 'Oh, zo, oke... je hebt wel een hele mooie naam. Ongebruikelijk ook. Heeft je naam een betekenis?' 'Het is Italiaans voor Kostbare Ster. Heeft jou naam ook een betekenis?' 'Alleen mijn voornaam. Mijn naam betekent Draak.' Eigenlijk was ik wel jaloers, haar hele naam had een betekenis, en ook een mooiere dan 'draak'. Ach ja, we moeten het met onze namen doen. 'Kom je mee naar binnen? De Indeling gebeurt zo, en aangezien ik jou nog nooit eerder hier heb gezien, denk ik dat je nieuw bent en ook nog ingedeeld moet worden.' 'Ehm... oke, I guess... waar moeten we heen?' 'Kom maar' grinnikte ik. Ik pakte haar hand en leidde haar naar het kasteel. Ik had geluk dat ik voor haar liep, want mijn hoofd was knalrood. Ik voelde gewoon dat ik haar niet los wilde laten. Iets wat ik zo zou moeten doen. Als ze maar bij mij in Slytherin komt...
Er zijn nog geen reacties.