Foto bij OO8

Door YingYang

Anna

Ik werd de volgende ochtend wakker van een waterig zonnetje dat in mijn gezicht scheen. Ik gaapte, en rekte me uit. Ik liet mijn ogen door de slaapzaal dwalen. Alle bedden waren leeg. Hoe laat was het eigenlijk? Ik pakte mijn horloge, en schrok me te pletter: het was al tien uur. Ik had al bijna het tweede lesuur gemist. Vloekend sprong ik mijn bed uit, en trok mijn mantel aan. Ik rende naar de badkamer, en fatsoeneerde daar mijn lange, blonde haar en deed mijn make-up. Mijn boekentas griste ik snel van mijn kamer, en rende toen weg. We hadden nu waarzeggerij als het goed was. Aan het einde van de gang besefte ik me opeens dat het geen nut meer zou hebben als ik helemaal naar de noordertoren ging. Tegen de tijd dat ik daar aankwam zou de volgende les allang begonnen zijn. Ik liep weer terug naar de leerlingenkamer. Nu wist ik het wachtwoord wel, en kon gewoon naar binnen. Als eerst bekeek ik het rooster om te zien wat we het volgende uur hadden. Toverdranken. Van Snape, met de Slytherins. Kon het nog erger? Ik plofte neer op een van de stoelen in de kamer. Ik hoorde het gemauw van een kat. Daarna een paar rennende pootjes, en toen met een plof een oranje beest op mijn schoot neerkwam. Zijn gele ogen keken mij aan.Ik grinnikte, en aaide hem. 'Hallo Crookshanks.' mompelde ik. 'Miauw.' antwoorde hij. Aaiend bleef ik zitten, totdat de bel ging en ik naar Toverdranken moest. Nadat ik Crookshanks op de grond had gezet, liep ik naar de kerkers. De les was ook met Draco... Zou hij weer doen zoals gisterennacht? Of ging hij weer stoerdoen bij zijn vrienden? Vast het laatste. 'Anna!' hoorde ik achter me. Ik keek om. Ginny en Harry kwamen aangelopen. 'Hey!' zei ik. 'Waar zijn de anderen?' vroeg ik er achteraan. 'Die moeten nablijven bij Trelawney.' grinnikte Ginny. Ze kwam naast me lopen. Harry bleef achter ons. We liepen kwebbelend de trap af, en liepen de bedompte kerkers in. In het lokaal konden we gewoon doorpraten aangezien we naast elkaar zaten. 'Wist je dat-' begon Ginny met een zin, maar ze werd onderbroken door Snape. 'Tien punten aftrek voor Gryffindor, aangezien Weasly en Johnson nog aan het praten zijn.' Ik keek hem kwaad aan. Hij keek terug. 'Misschien is het beter als ik mevrouw Johnson op een andere plek zet.' zei hij. Hij keek de klas rond. Ik vervloekte mezelf. Ik zou sowieso naast een Slytherin komen. 'Aah, mevrouw Johnson, ga maar naast Draco zitten.' zei Snape met een tevreden toon. Ik vervloekte Snape naar de diepste uithoek van de hel, en stond op. Ik pakte mijn boeken, en gooide ze in mijn leren schooltas. Ik moest van plaats ruilen met Pansy, die naast Draco zat. Ze leek er niet erg blij mee te zijn. Ik liep naar de andere kant van het lokaal, terwijl ik de ogen van mijn klasgenoten in mijn rug en op mijn gezicht voelde branden. Snape had een zelfvoldane glimlach op zijn gezicht. Ik plofte neer op de stoel naast Draco, en negeerde hem zoveel mogelijk. Hijzelf deed dat ook, dus het was niet echt een uitdaging. Snel pakte ik mijn boeken, en gooide ze op mijn tafel. De les kon beginnen.

Reageer (1)

  • Dellafaille

    Je weet toch wel dat Ginny een jaar lager zit? Zij kwam pas daar op school toen Harry en co al in de 2e zaten, weetjewel ze huilde: 'ma, waarom kan ik nu nog niet gaan?' 'Je bent nog te jong lieverd'

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen