Foto bij hoofdstuk 1

beetje saai. maar dat is de inleiding meestal ^^ veel lees plezier =)

Zenuwachtig zit Vivianne in de bus. Vandaag is haar eerste dag op haar nieuwe school. Ze gaat maar met de bus omdat ze de weg nog niet kent en ze niet wil verdwalen. Bij de juiste halte (die gelukkig recht voor de school ligt) stapt ze uit. Een van de leraren brengt haar naar het juiste lokaal. Natuurlijk zit de rest van de klas al in het lokaal en staart iedereen haar aan. ‘jongens dit is de nieuwe leerlinge. Stel je even voor.’ ‘eh… ik ben Vivianne, ben 17 jaar oud en bent net verhuist naar Berlijn.’ Stamelt ze blozend. ‘ga maar zitten naast Sisarre. Zij zal je vandaag wel rondleiden.’ Een vaan de meisjes zwaait hyperactief naar haar. Ze lacht verlegen en gaat naast haar zitten. ‘hoi! Ik ben Sisarre, maar noem me maar sis. Ik vind je kleren leuk! Zullen we vrienden worden?’ Zegt ze vrolijk. Vivianne schiet in de lach. ‘jij bent grappig.’ ‘nee hoor. Ik ben alleen blij dat er meer iemand zoals ik in deze klas komt. De andere meiden zijn bitches.’ ‘maar je kent me niet eens.’ ‘ik keek even alleen naar je uiterlijk en naar het feit dat je je zo verlegen voorstelde.’ ‘oh.’ ‘dames! Monden dicht nu!’ Sis en Vivianne kijken elkaar even aan en maken dan hun boeken open. De eerste les gaat sneller voorbij dan ze denken en zodra de bel gaat trekt Sis Vivianne mee. ‘we hebben nu pauze!’ ‘nu al?’ ‘ja, je miste de eerste twee uur.’ Lacht Sis. ‘oh.’ ‘kom sneller.’ ‘waarom?’ Ze worden tegen een paar kluisjes gegooid. ‘te laat.’ Mompelt Sis. ‘hé, emotje heb je alweer nieuwe littekens op je arm?’ Een groepje jongens staat om hen heen. ‘nee! Want ik snij mezelf niet klootzak!’ ‘houd je grote mondje maar voor we je pijn doen!’ ‘en wie is je nieuwe vriendinnetje?’ Vivianne krimpt bang in elkaar. ‘blijf van haar af, ze is net nieuw!’ Gilt Sis boos. Een van de jongens trekt Vivianne weer omhoog en bekijkt haar. ‘wat een schattig ding.’ ‘Thom doe normaal. Ze is lelijk.’ Zegt de leider van de groep. ‘ah kom op Matt ze is best cute geef toe.’ ‘nope.’ ‘ga daar even over ruziën en laat haar dan lekker los!’ Sis is opgestaan en kijkt de twee jongens kwaad aan. ‘je hebt geluk dat we honger hebben. Tot later losers.’ De jongen die blijkbaar Thom heet laat haar los en ze gaan weg. ‘kom snel naar buiten.’ Zwijgend volgt ze Sis. ‘kijk daar zijn mijn andere vrienden. Dat is Tasje, dat Sanne en dat Demy. Jongens dit is Vivianne. Ze is nieuw!’ ‘noem me maar VieV zegt ze verlegen.’ ‘hoi Viev!’ zeggen de andere drie in koor. ‘ze heeft al meteen kennis gemaakt met Matt en Thomas.’ ‘ach arm ding. Op je eerste schooldag.’ ‘ze moeten die gasten van school aftrappen!’ roept Tasje. ‘tja… life sucks.’ Zegt Demy droog. ‘ik ga ze in elkaar slaan als ze iemand nog n keer aanraken!’ roept Tasje vechtlustig. ‘dan kom je nog in de problemen Tas.’ Zegt Sanne. ‘nou en!’ ‘ja boeit het??’ roept Sis. ‘stelletje vechtertjes.’ Mompelt Sanne. ‘wat ben jij stil!’ zegt Demy tegen VieV. ‘ze is verlegen, zie je toch. Laat haar met rust.’ Roept Sis. ‘kijk eens wie we daar hebben.’ Zegt Tas. Een lange jongen met zwart/rode haren komt aangelopen. Hij heeft donkere kleding aan, make-up op en wat piercings. Op zijn rug hangt een gitaar. Viev staar met open mond naar hem. ‘je staart viev.’ Lacht Tas. ‘niet gaan kwijlen he!’ roept sis hyper. ‘YU!’ Sanne rent naar de jongen toe en omhelst hem. ‘wat doe je hier?’ ‘jullie redden van een dodelijk saaie pauze.’ Grijnst hij. ‘lief van je.’ ‘wie is dat?’ ‘viev. Ze is nieuw en volgens mij vindt ze je leuk.’ Lacht Demy. ‘aarde aan Viev. Ben je er nog?’ Sis zwaait met een hand voor haar ogen. ‘hallo??? xD’ ‘eh, ja sorry.’ Blozend kijkt ze naar de grond. ‘ik wist niet dat er jongens met een leuke kledingsmaak bestonden.’ Zegt ze verlegen. ‘ga een keer mee naar mijn vrienden. Ze zien er allemaal ongeveer zo uit.’ ‘ja! Wanneer komen we weer allemaal samen?’ vraagt Demy blij. ‘ach, jij wil alleen maar zodat je Romeo weer kunt zien.’ Plaagt Tas. ‘jullie kunnen nu met me mee als jullie willen.’ ‘OKÉ!’ de meiden pakken hun tas. ‘maar we moeten toch naar school?’ zegt Viev verlegen.

Wat denk jij? Gaan ze braaf naar school of gaan ze gezellig met Yu mee naar de jongens? :3 je leest het in het volgende deel van life is much more fun when you have friends!

Reageer (2)

  • EvilCupcake

    waaa snel verder dit i grappig XD

    1 decennium geleden
  • sexkitten

    ik denk dat we met yu meegaan die is leuk :Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen