Maik en Lucas zitten samen in de aula. Ze proberen beide nog even wat aan wiskunde te doen. Dan begint Maik te lachen: 'Je had jouw hoofd net moeten zien bij Sepers' zegt hij. Lucas kijkt nu ook op en begint ook te lachen, hij denkt terug aan wat er 't uur daarvoor gebeurt was. Maik had zijn agenda onder z'n neus geschoven op een bladzijde met allemaal naakte meiden. Lucas was gaan lachen en meneer Sepers had de agenda afgepakt. Hij had de bladzijde serieus bekeken en toen gevraagt: 'Is dit jou agenda meneer Oosterhuis?' Lucas was rood geworden. Hij wilde Maik niet vernaaien dus had hij 'ja' gezegt. Hierdoor was Maik in de lach geschoten en moesten ze zich allebei gaan melden. 'Laat het Em maar niet horen' zegt Lucas verlegen. Maik pakt zijn mobiel. 'Wat ga je doen?' vraagt Lucas. 'Je vriendinnetje inlichten' zegt Maik plagerig. 'Dat doe je niet!' Lucas grijpt naar Maik's mobiel. 'Haha, oké! Oké!' zegt Maik lachend. De bel gaat, het is pauze. Langzaam stroomt de aula vol met mensen. 'Wat hoorde ik nou? Jullie zijn er uit gestuurd bij Sepers?' vraagt Tim, een vriend van Lucas en Maik. 'Ja, het was zo grappig!' zegt Maik. Hij verteld het verhaal aan de rest van de groep die nu ook weer aan de tafel is komen zitten. 'Ik ben zo terug, even naar Emily' zegt Lucas. Hij staat op en loopt naar de andere kant van de aula, waar Emily en haar vriendinnen zitten. 'Schat!' zegt Emily als ze Lucas ziet. Hij slaat zijn armen om haar middel en drukt een kus op haar wang. Ilse bekijkt de twee en draait haar hoofd weg. Al sinds het moment dat haar BFF met Lucas heeft was ze.... jaloers? Nee, dat niet. Ze was blij voor haar vriendin, maar waarom had zij dat niet?

'Ik heb je zo erg gemist' zegt Lucas fluisterend in Emily's oor. 'Ik jou ook liefje' zegt Emily glimlachend. De bel gaat, maar Lucas wil Em niet loslaten. Hij houd haar stevig vast. 'He player, kom je?' klinkt ineens de stem van Maik achter hen. Lucas laat Em los en druk een liefdevolle kus op haar mond. Ilse staat ook naast de twee, maar kijk naar de grond. Maik staat erbij en op hem is ze al tijden verliefd. Dan laten de twee elkaar los.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen