Foto bij W1

Eerste hoofdstuk. Hope you like it.

De Winx zaten gezellig bij elkaars op het strand van Gardenia, samen met de specialisten en de Pixies. Ze hadden met zijn allen een weekje vakantie genomen van al hun plichten, die meestal van koninklijke aard waren.
“Hé, zalig, zo’n weekje niets doen”, lachte Stella. “Ik krijg bijna heimwee naar onze tijd op Alfea, toen hadden we elk jaar een paar maanden vakantie. Nu moeten we het met af en toe een weekje doen. Voor de rest is het steeds ‘prinses Stella dit’, ‘prinses Stella dat’”
Iedereen lachte om Stella’s theatrale gedoe.
“Troost je, Stella, koning zijn is nog meer werk”, zuchtte Sky.
“Hè, bah”, zuchtte Stella. “Ik wil shoppen, niet werken!”
Plots keken de Winx verbaasd op. Een blijkbaar uitgeputte pixie kwam hun richting uit. Layla sprong als eerste op.
“Zoek je ons?”, vroeg ze vriendelijk.
“Ja!”, hijgde het elfje.
“Kom er dan maar bij zitten en rust wat uit”, zei Lockette vriendelijk.
De Pixie plofte onmiddellijk neer.
“Ik heb een boodschap voor jullie, van Faragonda”, zei ze, toen ze wat op adem was gekomen.
“Ha, Stella, je wordt op je wenken bediend”, grijnsde Bloom.
“Wat is de boodschap?”, vroeg Flora vriendelijk.
“Faragonda wil dat jullie terug naar Alfea komen.”
“Heeft ze soms leraressen te kort?”
“Nee, maar ik begrijp niet helemaal wat ze wil. Ze zei iets over een speciale cursus.”
“Dan zullen we maar braaf weer naar school gaan zeker”, lachte Bloom. “Kom op meiden, snel gaan uitzoeken hoe dat werkt.”
“Oké, dat wordt dan een vakantie op Alfea”, grinnikte Musa.
“Misschien wel van een heel jaar”, beaamde Tecna.
“Mogen wij ook mee?”, vroeg Sky. Bloom lachte:
“Een koning, een dergelijk hoog bezoek, dat kunnen ze niet weigeren hé.”
“Dan gaan we met allemaal. Mijn oom heeft de laatste keer dat ik hem zag trouwens nog iets gezegd over dat we nog van hem zouden horen deze vakantie”, zei Helia.
“Wanneer vertrekken we?”, vroeg Stella geestdriftig.
“Morgen”, lachte Bloom. “Ik moet eerst Mike en Vanessa verwittigen.”
“Oké, morgen terug naar school dus”, lachte Flora.

Reageer (6)

  • KimTheBest2

    Leuk begin

    9 jaar geleden
  • Girls22

    ik lees snel verder!

    1 decennium geleden
  • Jaleesa

    Kudo

    1 decennium geleden
  • takiwatanga

    Leuk begin! Ik neem hier een abo op (:

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ik ga alvast proberen te volgen.

    In ieder geval super

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen