Sneep's verleden en Krinkels les.
ik wist dat ik nog met Sneep moest praten maar ik ga niet in die klas wachten het was daar erg genoeg.
"Doei, ik moet nog iets bespreken met Sneep." Storm en Patty kwamen net op me afgelopen. eindelijk was iedereen het lokaal uit. ik liep weer naar binnen en Sneep had een rare uitdrukking. "Spill it." "waarom, en hoe weet jij dat ik door hen werd gepest?" "Weet u niks dan. de internet van de magische wereld is redelijk gedetailleerd, maar die van Zweinstein is beter. ik vind het zonde dat er weinig over Krinkel staat. er klopt iets niet bij hem. het meest logische verhaal bij hem is dat hij op zijn wereld reisje Voldemort tegen kwam." Sneep keek me aan alsof ik een vliegend varken was. maar misschien is dat niet het goeie voorbeeld, bedenkend dat we in een wereld zitten waar magie alles mogelijk maakt. nou ja, bijna alles, de dode tot leven wekken lukt ze niet. gelukkig maar.
"Waar heb je dat gelezen?" zijn blik was mistig, alsof er iets niet klopte. alsof er iets zou gebeuren. snel pakte ik mijn IPod uit mijn zak en begon ik te tikken, binnen dertig seconden was ik op binnen bij de magische wereld. ik hoefde maar 1 stap verder nog. nog dertig seconden later was ik er. ik tikte krinkels naam in en liet hem het lezen.
Krinkel. leraar Zweinstein. niet veel bekend. vroeger leraar dreuzelkunde nu verweer tegen de zwarte kunsten. er wordt gedacht dat hij een ontmoeting met vampieren heeft gehad en daardoor is getraumatiseerd tijdens zijn wereldreis. weer andere zeggen dat hij connecties met Voldemort heeft gehad.
"Dat is alles wat er over hem staat. niks van zijn verleden. helemaal niks. dat heb ik maar 2 keer meegemaakt." "Dank je dat je het me liet zien, en je hoort dus wel echt in Zwadderig thuis, je doel heiligt de middelen. en over de vraag of mijn haat tegen Griffoendor komt door hen, dat is voor een deel de reden. de andere zoek je maar uit."
met dat vertrok hij. een kast aan de achterkant van het lokaal verschoof en Sneep was weg. "Shit, ik ben al te laat voor verweer tegen de zwarte kunsten, en nu heb ik ook geen excuus!" de deur ging opnieuw open. "Je hoeft niet te schreeuwen. hier heb je een briefje met je excuus. en nu wegwezen." "Dank u." meteen rende ik weg, op naar de volgende les. maar waar is die. als ik niet helder was geweest had ik mijn hoofd tegen de muur aan geslagen. "Oké, er is vast wel iemand die weet waar het is." ik liep naar het trappenhuis. vele leerlingen stonden daar nog. ergens in de hoek hoorde ik de naam Fred en George Wemel vallen. ik moest er vlak langs en ving nog wat dingen op. "Ze hebben geweldige spullen, ze zijn wel illegaal ingevoerd en al. maar wat is er nou beter dan vrij hebben omdat je iets gegeten hebt dat heerlijk is." die jongens moest ik maar eens bezoeken, kijken wat ze hebben. ik liep verder op ze af, me niets van hun aantrekkend dat ze aan het praten waren. "Vertel me waar Verweer tegen de zwarte kunsten is." ze keken me aan met een blik van 'waarom praat je tegen mij'.
het meisje dat achteraan stond leek verlegen. maar ook het aardigst. "Het lokaal is op de derde verdieping, halverwege, maar pas op voor Vilder." ik liep weg zonder nog een woord. ik weet dat ik me onbeleefd gedraag. maar ja, als uitkomt dat ik aardig was tegen een Griffoendor, opnieuw, weet ik niet wat er zou gebeuren. ik haastte me de trappen op. ik kon niet gewoon doorlopen. nee deze trappen moesten weer speciaal zijn. ze gingen tergend langzaam naar de volgende verdieping. en ik kon dus niet verder. ik tikte ongeduldig met mijn voet. maar ik weet toch niks om het sneller te laten gaan. ik kijk naar de verdieping waar ik heen moet. bijna ben ik er, bijna. de trap zat vast en ik liep eraf. Het eerste wat ik zie is een ketel met een kat die er cirkels omheen loopt. ik loop er voorzichtig naartoe, de waarschuwing van het meisje in acht nemend. ik kijk om het hoekje en zie Vilder. ik weet dat verstoppen geen nut heeft. dus door lopen maar. "Hallo mevrouw, wat doet u nu in de gang, alle lessen zijn al bezig. dit is een waarschuwing, als ik u een tweede maal laat zie voor uw lessen zorg ik dat u zwaar gestraft zult worden. ik kon hem niet serieus nemen dus knikte alleen maar. daarna liep ik door en kwam het lokaal in. de leraar keek me aan.
zijn ogen werden spleetjes. "Wat goed dat u ons ook nog gezelschap houdt, mevrouw Zwanenburg." bracht hij stotterend uit. Hoe het kwam dat hij mijn naam wist. dat was mij een raadsel. en dit zaakje stinkt. erg.
"Sorry professor Krinkel, ik had nog wat te bespreken met Sneep."
niet dat ik het meende. Sneep 's informatie was interessant. eens kijken of deze nog wat kwijt wil. "Meneer, ik heb gehoord dat u een wereldreis hebt gemaakt, nog wat interessant of angstaanjagend tegen gekomen?" hij leek even te slikken. "Ik ben aangevallen door Vampieren, als u dat bedoelt, bracht hij er weer stotterend uit. waarom stotterend hij zo vaak. ik lachte. "Sorry dat ik erom vroeg." er waren nog twee plaatsen vrij. we zaten samen met Ravenklauw. ik had de keus, naast een Ravenklauwer of Draco. Draco was nu beter. hij zat achteraan. aan zijn andere kant zat Zabini en naast hem zat Patty met Storm.
"Ben er weer." ik ging zitten en pakte mijn boek. de professor ging stotterend verder. maar het stotteren leek nep. in mijn oren althans.
Reageer (2)
Ze is ook zo lekker direct, niet waarX3?
1 decennium geledenAhhh, ik ben benieuwd hoe het verder gaat!
(nou ja, de volgende paar hoofdstukken danxD,
de afloop is nog veelll spannendrrrrrrrr*saracsm oozing*)
Snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 decennium geleden