'Saturday, Saturday, whoeew!' klinkt er door de zaal. Zoë en ik staan bij een concert van de gaaste band ever, Only Seven Left.
'Hé, ik ga zo dit beertje naar Jochem gooien!'roept Zoë extra hard in mijn oor om boven de muziek uit te komen. 'Goed idee.'roep ik en ik zing keihard mee met Saturday. Dan klinken de laatste akkoorden van Saturday. 'Bedankt allemaal, voor jullie support!' zegt Bart.
'Okey, ik heb een verzoekje. Wij gaan zometeen 'A Shoulder to Cry on' spelen, en ik zou het heeel gaaf vinden als jullie allemaal een aansteker of lampje in de lucht houden!'zegt Jochem. Iedereen begint te gillen. Dan klinken de eerste akkoorden van 'A Shoulde to Cry on' en Bart begint te zingen. 'Ik heb speciaal voor vanavond mijn moeders aansteker gejat.'zegt Zoë. 'Oke, leuk, ik heb een heel spelciaal lampje gemaakt samen met James.'zeg ik en haal een knal rood hartjes lampje uit m'n tas waar de tekst: Hinne, I love u! op staat. 'Weer met die James, hebben jullie wat ofzo?'vraagt Zoë plaagend. 'Neeh, we zijn gewoon vrienden.'zeg ik en ik begin mee te zingen.
En toen gebeurde het, Zoë houdt perongeluk (denk ik) haar aansteker tegen het beetje. 'He, ik ga het beertje gooien!'roept Zoë en het beertje vliegt door de lucht tegen Jochem aan.
'Auuuwh. Godver. Ah, dat brandt.'roept Jochem en de rest stopt met spelen.'Die trut gooit een in de fik gestoken beertje tegen me aan!' Meteen komt Dirk Jan het podium op en neemt Jochem mee naar achter. Dan wordt er op Zoë's schouder getikt en we draaien ons beide om. 'Hé, jij bent toch de gene die dat beertje tegen Jochem heeft gegooid?' vraagt een grote stevige man 'Kom jij maar even mee'. Zoë loopt met de man mee, ik wil mee lopen alleen ik word tegen gehouden. 'Sorry meid, je mag niet mee.'zegt iemand van de beveiliging.

Na ongeveer 5 min. komt Jochem het podium weer op. Ze spelen 'A Shoulder to Cry on'verder af. Ik houd mijn lampje weer in de lucht en Hinne lacht naar me en doet een hartje met zijn handen naar me. Ik begin te bloozen. Als het nummer afgelopen is loopt Hinne naar zijn microfoon; 'I love u to'zegt hij en hij wijst naar mij. Alle meiden om me heen denken dat hij hun bedoeld maar Hinne en ik weten allebei dat hij mij bedoeld.

'Ga zitten.'zegt een man in uniform die aan een bureau zit. Hij wijst naar de stoel tegenover hem. Ik schuif de stoel naar achter, en ga zitten. 'Jij hebt dus een brandend beertje tegen de gitarist, hoe heet hij ookal weer' de man rommeld in z'n la en vindt daar een map 'Owja, Jochem. Jij hebt een brandend beertje tegen Jochem aangegooid, waar of niet?' 'Dat is waar, alleen..' De man onderbreekt me: 'Hohoho, het is dus waar. Weet je wel wat er allemaal had kunnen gebeuren?!' 'Ja, maar..' weer onderbreekt de man me: 'Er hadden gewonden kunnen vallen, ik weet niet hoe het nu met Jochem gaat, maar die zou ook wel een paar brandwonden kunnen hebben.' zegt de man. 'Het was niet mijn bedoeling' zeg ik en ik barts in tranen uit..

Reageer (3)

  • oslxbelieber

    t zou je maar overkomen. O_o

    1 decennium geleden
  • AllTimeHigh

    klopt, dankje

    1 decennium geleden
  • xChristel

    * Het is barst, niet barts.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen