Vandaag gaat Lisa voor het eerst naar Brookes school voor 2 weken.

Best raar,zegt Lisa,ik ga naar school terwijl ik eigenlijk zomervakanatie heb. Ja,zegt Brooke,maar deze school is anders,leuker. Lisa en Brooke lopen samen naar de school. Als ze op het schoolplein komen,staat Mary daar. Hey,girls,zegt Mary. Is that Lisa?,vraagt Mary aan Brooke. That's right,zegt Brooke. Als de bel gaat lopen ze met hun drieen naar binnen. Wat hebben we eerst,vraagt Lisa aan Brooke. Engels,zegt Brooke. Brooke pakt de schoolboeken uit haar kluisje die ze voor Lisa gekregen had. Hello,are you Lisa?,vraagt de mentor van Brooke,die ook Engels geeft. Yes,I am Lisa,zegt Lisa. In de pauze gaan Brooke,Mary en Lisa naar het schoolplein. Die wiskundelerares praat echt snel Engels,zegt Lisa,ik kon het bijna niet verstaan. Het is lastig om haar te verstaan,zegt Brooke. Do you understand what we saying?,vraagt Lisa aan Mary. Not really,zegt Mary. Ik leer Mary een beetje Nederlands,zegt Brooke en dan gaat Mary mij nog beter Engels leren. Wat vindt je nu van de school,zegt Brooke tegen Lisa als ze naar Brookes huis lopen. Leuk,een school met alleen maar meisjes,zegt Lisa. Echt anders als in Nederland. De volgende dag moeten Brooke en Lisa bij Engels wat over Nederland vertellen. The Netherlands is not a big country,zegt Lisa. There is very much water,zegt Brooke. De meiden vertellen nog meer en ze krijgen een 9. Op woensdag is Lisa al een beetje gewend aan de school. Ze wordt staads beter in Engels en leert de kinderen in de klas van Brooke en Mary kennen. In de klas zit een meisje,Sophie,die uit Duitsland komt en een meisje Sara die uit Amerika komt. Er zit ook een Chinees meisje in, Nina heet ze. De rest komt wel uit Australie,zegt Brooke tegen Lisa. Op woensdagmiddag zijn ze vrij. Brooke en Lisa gaan naar het strand. Het is er wel koud,maar Brooke wil Lisa haar favoriete strand,Bondi Beach laten zien.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen