Toverdranken
ik stond voor het lokaal, er was nog niemand, de grote zwarte deuren gesloten. er kwamen meerdere aan en de deur ging open. het schraapte tegen de stenen muren, zorgend voor een harde kras toon, zoals nagels over een schoolbord. in de deuropening stond Sneep. zijn gezicht emotieloos. maar toen viel zijn oog op de Griffoendors en op mij. zijn gezicht vervormde zich in een grimas. ik keek om Daisy stond alleen. net zoals vroeger het geval was voor dat groepje kwam. ik keek naar haar. ze leek hulpeloos. zoals de eerste keer dat ik haar sloeg, de eerste keer dat ik zei dat ik haar haatte, alsof haar wereld was ingestort. snel draaide ik me om, mijn tranen verbergend aan de gedachte van dat moment. Draco, Storm en Patty kwamen aangelopen. Patty probeerde Draco's aandacht te krijgen, maar dat werkte averechts, ze werd opzij geduwd, tegen de muur aan, en daar gehouden door Korzel en Kwast. nog meer kwamen aangelopen. ik kon ze nog herinneren van de trein. de ene was Harry Potter. iedere Griffoendor keek hem aan met respect terwijl alle Zwadderaars naar hem keken met haat. en ik, ik was blij om te zien dat hij naar Daisy toe liep. een kleine lach op mijn gezicht draaide ik me om. Sneep keek me aan, vol onbegrip. "Iedereen binnenkomen nu, of je bent te laat en ik zal je straffen." zijn stem normaal, maar vol autoriteit. ik liep naast Draco en iedere Zwadderaar ging opzij. we waren snel binnen en gingen aan een tafel achteraan zitten. Mijn zusje Daisy liep langs, samen met Harry, een andere jongen en nog een meisje. Daisy en het andere meisje gingen vooraan zitten. Harry en de andere jongen achter hun. en toen begon Sneep met het opnoemen van de namen. "Harry Potter, onze nieuwe beroemdheid." daarop begon hij de les met een toespraak "Jullie zijn hier om de subtiele wetenschappen en exacte kunst van het toverdrankenbrouwen te leren. Omdat daar weinig hersenloos stokgezwaai bij komt kijken, zullen velen van jullie nauwelijks geloven dat dit toverkunst is. ik verwacht niet dat jullie de schoonheid van een zacht pruttelende ketel zullen waarderen, van de kringelende damp, de delicate kracht van vloeistoffen die door de menselijke aderen kruipen en de geest bedwelmen, de zintuigen begoochelen... ik kan jullie leren hoe je roem kunt brouwen, glorie kunnen destileren en zelfs de dood kunnen bottelen, als jullie ten minste niet zulke grote reuzelkoppen zijn als de meeste leerlingen."
hij begon met een vraag, direct naar potter, het doel Potter vernederen als ik het goed heb waar de kans op 99.99 procent is.
"Potter! wat krijg ik als ik gemalen affrodilwortel toevoeg aan een aftreksel van balsem?" Potter wist het niet, dat was duidelijk, het meisje van eerder wist het, haar hand raakte bijna het plafond. en ik, ik wist het ook, maar waarom zou ik me inspannen hiervoor.
eindelijk antwoordde Potter. "geen idee, meneer."
"wel, wel , blijkbaar is roem ook niet alles." hoorde ik hem zeggen.
"Laten we het nog eens proberen, Potter. waar zou je zoeken als ik om een bezoar zou vragen?" weer was het hermelien's wiens hand omhoog ging. de rest bleef stil. "Ik zou het echt niet weten, meneer." Potter had zijn huiswerk dus echt niet gedaan. en natuurlijk maakte Sneep daar een opmerking over. "Je dacht zeker dat je het niet nodig had om voor het begin van het schooljaar je boeken eens door te kijken,Potter? Wat is het verschil tussen Monikskap en Akoniet?" Harry leek er genoeg van te hebben en keek Sneep recht in zijn kille ogen. een glimlach vorde zich opnieuw. dit was een geweldige show. maar Sneep zag mijn lach ook en ik zag hem besluiten om mij zijn volgende slachtoffer te laten zijn.
"geen idee, meneer, maar ik geloof dat Hermelien het antwoord weet, waarom vraagt u het niet aan haar?" "Ga onmiddelijk zitten! mevrouw Zwanenburg." oh, hoe ik die achternaam haatte. "Kunt u mij de antwoordde vertellen." zijn wenkbrauw was opgetrokken en ik stond op. "Meneer de antwoorden zijn van Affrodilwortel en een aftreksel van alsem brouw je een erg sterke slaapdrank die ook bekend staat als de drank van de levende dood, een bezoar is een steen uit een geitenmaag, die tegen verschillende soorten giffen beschermt. Monikskap en Akoniet zijn 1 en dezelfde plant. is dat genoeg meneer Sneep." ik keek naar hem. blijkbaar was hij erg verbaast. "Maar meneer, hoe zou Potter het moeten weten als hij opgegroeid is bij dreuzels en zijn boeken pas 1 à 3 dagen geleden heeft gehaald." ik deed het erom, er klopte gewoon iets niet aan hem. "Hij is beroemd maar hij weet nog niks, u hebt net zo laat uw boeken gekregen maar weet het wel. dus waar moet ik naar kijken." ik lachte weer. "Meneer, het eind van mijn oude school heeft Draco bij ons verbleven dus je verwacht toch niet dat ik zijn boeken toen niet 1 keer heb gejat." nu keek Draco boos omhoog. ik keek gewoon nonchalant naar hem terug. "Goed, maar 1 punt aftrek voor Griffoendor wegens brutaal gedrag van Potter. daarna ging hij verder en ik ging weer zitten. deze lessen zouden nog leuk worden. al snel begreep ik dat Sneep een hekel had aan Griffoendors, wat ik eigenlijk al niet zo raar vond. "Hë waarom heeft Sneep zo'n hekel aan Griffoendors, ligt het eraan dat hij vroeger door Sirius Zwarts en James Potter werd gepest?" vroeg ik terwijl ik verder ging met de drank. hij keek me met onbegrip aan. "Laat maar rusten." maar toen kwam professor Sneep voorbij. "Perfect Malfidus, en Zwanenburg, uitstekend, maar alsnog hou ik je in de gaten." "Meneer, denkt u dat ik in Griffoendor thuis hoor of zo, en waarom haat u Griffoendors, is het omdat u vroeger door James en Sirius werd gepest?" hij keek me verschrikt aan. "Na de les wil ik u even spreken." daarna liep hij snel verder met zijn lange, zwarte gewaad achter hem aan zwiepend. ik werkte maar verder en was al snel klaar en begon mijn boeken maar door te lezen. Draco had enkele problemen ondervonden, dus stiekem hielp ik hem even. op een gegeven moment kwam Sneep bij ons terug en begon hij over hoe iedereen een voorbeeld aan Malfidus moest nemen, wiens drank 'perfect' was. precies op dat moment ging er iets mis. groene walmen stegen op uit een ketel. een luid gesis klonk. ik keek opzij en zag een ketel die omgevormd was in een verwrongen lomp metaal te veranderen. de drank spoelde over de vloer. de drank brandde iedereens schoenen weg. ik had serieus medelijden met de jongen die onder was komen te zitten. zijn arme en benen werden overdekt met zweren. Sneep ruimde de troep van het lokaal op en begon te tieren, en voordat Griffoendor het wist hadden ze al 2 punten verloren. "Meneer, de zweren zijn toch te behandelen met wat we net gebrouwd hebben, dan kunnen we het ergste remmen en hem naar de ziekenzaal brengen." De Zwadderaars keken even op me neer. mijn Zusje leek verbaasd net als vele andere Griffoendors. ik stond op met een lepel van mijn drank vast. Sneep keek gewoon, hij had mijn drank gezien, en die was goed genoeg. ik goot mijn drank over de zweren en langzaam verdwenen ze. "Hé breng hem nu naar de ziekenzaal, of zijn jullie van steen." ik ging weer naar mijn plaats en ging gewoon zitten.
onbewust van de rare sfeer. Draco schoffelde en keek me aan. "Waarom hielp je die Griffoendor?" hij sprak de onuitgesproken vraag. "Waarom niet, ik kreeg medelijden, moet je voorstellen dat jouw het zou overkomen. en het was een kans om mijn drank uit te proberen." ik keek op mijn horloge. "3.2.1. meneer het is tijd." ik stond op en liep de gang op. ik wist dat ik nog met Sneep moest praten maar ik ga niet in die klas wachten het was daar erg genoeg.
Reageer (1)
Snel verder!!!
1 decennium geledenABO