Chapter 2
Ik deed mijn haren in een lage strakke knot en deed mijn cap op. 'Hier je bodyprotecter.' Martha gaf hem aan. Ik ging weer eens voltige doen op Sunshine, de Fries. Toen ik naar de buiten bak liep zag ik al een aantal paarden staan, ik liep richting Sunshine en liet me omhoog helpen. 'Weet je nog wat we geoefend hadden?' 'Ja.' 'Doe maar.' Het paard begon eerst rustig lopen en hoe langer we bezig waren hoe sneller we gingen. Dit was ongeveer het enige wat ik niet met Riley kon doen, best jammer eigenlijk, maar mij maakte het niet veel uit. 'Ik geef iets minder lijn.' 'Oké.' langzaam ging ik staan, het paard liep nu rustig en ging stil staan. 'Tadaa.' zei ik en maakte een klein buiginkje. Ik sprong van Sunshine af en gaf hem de beloning, mijn spieren waren aardig opgewarmd. 'Ik ga eens bij Riley kijken.' 'Is goed.' ik deed de bodyprotecter uit. Ik pakte het flesje water en nam een slok. 'Ga je vandaag mee naar het meertje? Ik heb een groep met pony's en die wil ik vandaag eigenlijk meenemen. 'Ik kan niet. De hoefsmid komt zometeen en ik ga vandaag de stal helemaal leeghalen, daarbij heb ik ook nog eens extra werk omdat Milkieway waarschijnlijk een veulen krijgt en ik moet daar bij zijn, aangezien ik ook paardenarts ben.' 'Je hebt het druk, ik snap het wel.' 'Oké' ik liep door 'Goedemorgen.' klonk het achter me 'Hey' zei ik toen ik me omdraaide. Het was Harry de stalker, nee dat zou lullig zijn. Ik keek naar elk paar in de stal om te kijken of één van hun kreupel was. 'Wat ben je aan het doen?' 'Mijn werk' zuchtte ik en opende de box van Sweenie die op de grond lag. Sweenie was nu kreupel en ik controleerde hem elke dag. Ik legde het hooi dichterbij. 'Kreupel?' 'Ja, hij had zijn poot verzwikt. Niet echt handig.' ik sloot de box weer en liep verder. 'Waarom doe je dit?' 'Wat?' 'Nou je snapt me wel.' 'Nee' 'Waarom controleer jij de paarden?' ik stond stil en draaide me om 'gast ik ben dierenarts geweest ik heb me daarna gespecialiseerd in paarden dus nu ben ik paardenarts van deze manege, en je houd me van mijn werk.' 'Mag ik vandaag in de buitenbak rijden met Riley?' 'Alleen als ik hem heel terug krijg, voor zeven uur vanavond moet hij binnen zijn. En ik wens je succes, mijn paard doet bij anderen waar hij zin in heeft.' ik liep door, hij was een stalker. 'Dank je.' ik liep de stallen uit en liep richting de grote stal waar Sweenie was. Dokter Lilson was er al. 'En hoever is ze al?' 'Geen idee eigenlijk.' Ik zuchtte en deed de staldeur open. 'Sweenie.' zei ik rustig en keek haar aan. 'Ze ligt al en ik gok dat ze straks begint met persen.' 'Sorry dat ik zo laat ben.' zei Angela, de eigenaar van Sweenie. 'Hoe is het met Sweenie?' 'Goed, ik gok dat het straks al begint, bel me als het begint, ik heb meer te doen.' 'Oké' ik liep naar de lege box van Riley en pakte de hark en de andere spullen om de stal schoon te maken. 'Mag ik helpen Laila?' Het was mijn kleine nichtje Ally. 'Goed.' een beetje hulp kon ik wel gebruiken...
Reageer (1)
snel verder
1 decennium geleden