De meidengroep.... Hoofdstuk 2
Toen Patrick had opgehangen zag ze dat ze 2 smsjes had gekregen. 1 van Julia en 1 van Floor. Wat zullen die nou weer gestuurd hebben? : Denkt Sophie. Ze leest de smsjes en stuurt naar beide: Hee, Nee er is helemaal niks, ik moet vanavond gewoon iets doen. Ik vertel het later wel. X Soph. Ze dacht: Waarom moeten ze altijd alles weten, ja ze zijn me beste vriendinnen maar ze hoeven niet alles te weten wat ik doe. Ik ben gewoon ouder als hun en dus ook volwassener. Dat laatste woord is zo anders.. volwassener... Ik moet me dan ook maar zo gedragen. Toen ze thuis kwam zag ze dat er niemand thuis was. Ze pakte een zak chips en plofte op de bank. Huiswerk doe ik wel overschrijven van Julia die is toch super slim. Ze pakt de afstandsbedienging en doet de tv aan. Ze kijkt op de klok: het is net half 5. Yes, haar favoriete tv progamma begint net, Pimp my Ride. Ze zet hem snel op MTV. Ze zet de tv iets harder en zingt de titelsong hard mee. Ze krijgt een smsje van Patrick er staat: Hee, Zullen we om half 9 afspreken bij het bushokje? xoxo. Ze stuurde terug: Hee, Jaa is goed heb er heel veel zin in. X Soph. Ze liep naar de keuken om cola te pakken, toen zag ze een briefje liggen er stond op: Ha Mop, Ik eet niet thuis ik heb een vergadering dus eet ook op mijn werk. Dikke kus Mama. Nou al had ze dat nou even gezegt had ik een opwarm maaltijd gehaald... Nou weetje, ik eet wel nog een zak chips ik heb geen zin om wat te koken.
'Julia, kom je naar beneden we gaan eten!' :roept haar moeder. 'Ja mam, :Roept Julia, ik kom eraan.' Ze rende de trap af naar beneden, toen ze beneden was zag ze dat haar ouders en haar broertje al aan tafel zaten. Ze ging zitten en schepte op. Ze at haar bord leeg en vroeg of ze van tafel mocht. Ze ging naar haar kamer en pakte haar mobiel, ze stuurde een sms naar Emma en Floor: Hee, zullen we gewoon even afspreken dan kunnen we even over vanmiddag praten?! X Juul. Ze hoopte dat ze snel terug stuurden en ja hoor 2 minuten later stonden er 2 berichtjes op het beeldscherm. Emma stuurde: Jaa is goed. tot zo. X Em. En Floor stuurde: Ja leuk. X Floor. Ze pakte wat drinken en een zak chips. Riep naar haar moeder: 'Mam, ik ga naar de verzamelplek samen met Emma en floor, ik ben om half 10 thuis.' 'Oke, is goed.' :Riep haar moeder terug. Ze deed de deur dicht en rende naar de schuur, pakte haar fiets en fietste weg.
'Mam, :Riep Floor, ik ga naar de verzamelplek ik heb met Emma en Julia afgesproken.' 'Is goed, ben je om 9 uur thuis?' :Vroeg haar moeder. 'Ja mam.' :Zei Floor. Ze stapte op haar fiets en reed weg. Ze had erge tegenwind. Toen ze aankwam op de verzamelplaats zag ze de meiden al staan... 'Ben ik te laat?' :Vroeg Floor. 'Nee, :Zei Emma, wij zijn er ook net.' 'Kom, we gaan naar boven.' :Zei Julia. Ze liepen de trap op van het leeg staande pand. Ze hadden 2 jaar geleden een kamer op de zolder van dit pand ontdekt. Dat is nu hun verzamelplek geworden. Er zijn 2 kamers. Er staat een bank, een tafel met 4 stoelen, een heel klein keukentje dat bestaat uit een wasbak een fornuis en een koelkast, een klein kamertje met een wc en een wasbak en een kamer met twee tweepersoons bedden. Ze slapen er om het weekend met z`n vieren zo kunnen ze altijd even bij kletsen en hun favoriete cakejes bakken. Ze ploften op de bank. 'Zullen we het even over vanmiddag hebben?, :Vroeg Julia, Sophie deed echt heel raar, ik denk dat ze iets verzwijgt voor ons.' 'Ik weet het niet hoor, ze is wel ouder dus misschien moeten we haar wat meer haar eigen gang laten gaan.' :Zei Emma. 'We moeten gewoon kijken hoe ze de volgende keer reageerd, als ze dan weer niet kan moeten we gewoon vragen wat ze dan wel gaat doen.' :Zei Julia. 'En wat als ze het dan niet wilt zeggen?' :Vroeg Floor. 'Dan komen we daar wel achter door haar te bellen en misschien te achtervolgen.' :Zei Julia. 'Vind je dat niet iets te overdreven?, :Vroeg Floor, we zijn wel haar beste vriendinnen straks vertrouwd ze ons niet meer...' 'Je hebt gelijk Floor, we laten het maar zo maar proberen er wel achter te komen wat ze dan wel gaat doen.' :Zei Emma. 'Oké, ik vind het best.' :Zei Julia. 'Kunnen jullie eigenlijk logeren vanavond?' :Vroeg Floor. 'Ja, ik kan wel maar is dat wel een goed idee, Sophie kan waarschijnlijk niet en we hebben elkaar beloofd dat we alleen hier gingen logeren als we met z`n vieren waren. :Zei Emma. 'We kunnen toch wel vragen of ze kan?' :Vroeg Floor. 'Ik stuur haar wel een smsje.' :Zei Floor. 'Nee, :Zei Julia, bel haar, misschien kunnen we bekende stemmen horen op de achtergrond!' 'Oké, ik bel haar maar dan moeten jullie wel stil zijn hè?' :Zei Floor. 'Ja, we zullen onze mond houden.' :Zei Emma.
Er zijn nog geen reacties.